Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نجات بندر -> قرار دادن دموي پيش رندر شده در ابتداي بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 12 مهر 1384 - 01:51
پاسخ بصورت نقل قول
بچه ها من بازم انرژي گرفتم .
يكي از اشناهامون كه گرافيك كامپيوتري خونده و الان تو كانادا مشغوله يه مدتيه اومده ايران . خلاصه كلي كارش درسته . من آوردمش پاي كامپيوتر و صحنه هاي دموي مرحله 1 رو نشونش دادم . ( همن صحنه كشتي البته تصوير با كيفيت DVD ايش رو ) .
خلاصه به هيچ وجه باور نمي كرد كه بچه هاي اينجا بتونن چنين كارايي بكنن و همش اين جمله : do you realy design it yourself??? رو تكرار ميكرد .

خلاصه ما هم كلي باد تو غبغب انداختيم و تازه كلي هم تبليغ پرشين ديزاينر رو كرديم كه بياد كاراي بچه ها ببينه و كف كنه ... جاتون خالي بود براي ديدن اون شاخ هاي قشنگ..

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


3 شنبه 12 مهر 1384 - 16:12
پاسخ بصورت نقل قول
من ميدونم شما به تنهايي داريد كار چند نفر رو انجام ميديد و انتظار كيفتي مثل بازيهاي خارجي غير عقلانيه . همين بازيي هم كه شما داريد ميسازيد براي 1 نفر كار خيلي بزرگي هست . واقعا لذت ميبرم كه همچين آدمهايي توي ايران داريم.
Surprised

چشم تا آخر امشب حتما يه پست مختصر و مفيد درباره چگونگي ساختن شيشه توي Mentalray مينويسم و همينجا ميذارم .

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


4 شنبه 13 مهر 1384 - 00:25
پاسخ بصورت نقل قول



https://www.sharemation.com/GordonFreeman3/MentalRay.rar


توضيحي رو كه در مورد MentalRay خواسته بوديد در زير اوردم :

قبل از هر چيز اين صحنه رو كه در مكس 7 كار شده دانلود كنيد . توي اين صحنه 3 آبجكت و 2 نور فوتومتريك هست . توي برنامه مكس ميتونيد مشخصات هر كدوم رو ببينيد . مثلا چك كنيد كه به هر آبجكت چه متريالي دادم و هر متريال چه تنظيماتي داره . همچنين نورها رو هم چك كنيد .
بنابراين توضيح اضافي درباره اين موارد نميدم .

در منتال ري شما ميتونيد هم با مواد استاندارد و هم Architectual شيشه بسازيد . در ضمن منتال ري ماده اي به نام Glass رو هم معرفي ميكنه . از اونجايي كه هنوز اطلاعات كافي راجع به اين ماده ندارم توي صحنه فقط از استاندارد و Architectual استفاده كردم . برنامه منتال ري از Refractive And Reflective Caustics پشتييباني ميكنه .
Reflective Caustics به معناي منعكس شدن نور پس از بر خورد به مواد براق در محيط هست .
Refractive Caustics هم به معناي رد شدن نور از مواد شفاف و پاشيده شدن آن در محيط هست .
كه در اينجا نوع دوم مورد نظر ما هست .
براي اينكه اين جلوه رو در محيط ايجاد كنيد بايد بگيد كه كدوم مواد بايد مولد اين خاصيت باشند . اين كار در Properties هر ماده و در قسمت Mental Ray و با روشن كردن Generate Caustics
انجام ميشه . بعد از اين كار بايد به قسمت Indirect Illumination در برنامه منتال ري بريد و گزينه
Caustics رو فعال كنيد .
گزينه هايي كه در اين قسمت به درد شما ميخورند اينها هستند :
- Maximum Num Photons Per Sample : تهيين تعداد فوتونها براي هر نمونه .
- Maximum Sampling Radius : تهيين شعاع سمپل ها . اندازه رو زياد كنيد تا فوتونها محو بشند .
- Filter : نوع Cone رو برداريد .
- Average Caustic Photons Per Light : اينكه هر منبع نور چند تا فوتون براي محاسبه Caustics گسيل كنه .
- Global Energy Multiplier :‌شدت روشنايي
-Decay : شدت افت انرژي فوتونها

تنظيمات فراوان ديگه اي هم هست كه كار رندر شما رو بهتر ميكنه . مثل تنظيمات GI و Final Gathering ؛ تنظيمات مربوط به Trace Depth و الگوريتمهاي Ray-Tracing و .... .
ولي چيزهايي كه گفتم حداقل چيزهايي بود كه شما احتياج داشتيد .
در ضمن براي رندر نهايي در قسمت Renderer
Minimum Sample Per Pixel = 1
و
Maximum Sample Per Pixel =16
بگيريد . البته اين اندازه مناسب رزولوشن 400*400 هست .

در ضمن براي صحنه اي مثل اين حتما بايد از GI و Final Gathering هم استفاده بشه تا كاملا طبيعي جلوه كنه ولي چون زمان محاسبه خيلي طولاني ميشد از خيرش گذشتم .... .

اميدوارم توضيحاتم به دردتون بخوره .

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


4 شنبه 13 مهر 1384 - 02:15
پاسخ بصورت نقل قول
بسيار كامل و به درد بخور . مرسي . اين برام از چشم براي نابينا هم واجب تر بود . انشالله كه جبران كنيم .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


4 شنبه 13 مهر 1384 - 21:54
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش میکنم .
Arrow

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


1 شنبه 24 مهر 1384 - 02:45
پاسخ بصورت نقل قول
استاد freeman شما يا يك شخص ديگه بود كه در رابطه با وارد كردن رفتار هاي حركت از پوزر به ماكس گفته بود كه توي پوزر bhv سيو كن و تو مكس استفاده كن . من اين كار رو كردم ولي انگار مكس اصلا اون اعضاي حركتي پوزر رو نميشناسه و نشدنيه . شما اطلاعي در اين زمينه دارين ؟

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


1 شنبه 24 مهر 1384 - 08:24
پاسخ بصورت نقل قول
شرمنده موری جان . من تا حالا با پوزر کار نکردم .
خواهشا از این القاب ( استاد و ... ) هم استفاده نکنید که اصلا خوشم نمیا د . جدی گفتم . Wink

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


2 شنبه 25 مهر 1384 - 01:00
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

شرمنده موری جان . من تا حالا با پوزر کار نکردم .
خواهشا از این القاب ( استاد و ... ) هم استفاده نکنید که اصلا خوشم نمیا د . جدی گفتم

چشم ديگه نميگم .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


2 شنبه 25 مهر 1384 - 11:43
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون Laughing

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 26 مهر 1384 - 01:25
پاسخ بصورت نقل قول
واييييييييييييييييييييييي . اين چه اواتر وحشتناكيه. بابا ما هميشه نصفه شب كار ميكنيم . تورو خدا اينو عوض كنيد . وگرنه منم ميگم استاد !!!به خدا دلم تركيد

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |