تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384 تعداد ارسالها: 1187
2 شنبه 11 مهر 1384 - 05:59
نقل قول:
دموی دوم هم بسیار جالب بود.
برای نجات بندر 3 هم در قسمت برنامه نویسی میتونی رو من حساب کنی.
الان دارم بطور خفن روی موتور Irrlicht کار میکنم.
بچه ها فقط همين قدر بدونين اگه اين اسپانسر دست منو تو اين بازي بگيره و همكاري كنه ( كه به نظر من با كله ميكنه ) اونقدر همتون تا آخر عمر رفتيد سر كار. جدي ميگم . چون با سرمايه اي و شهرتي كه اون داره واسه خودشم اعتبار كسب كرده كه اولين بازي هاي ايراني رو اون منتشر كنه ...خيال پردازي نكنيم . فعلا كه بايد همينجوووووووووووووور جون بكنم .
راستي درباره اين موتور توضيح بديد . در ضمن اگه با يه موتور پر دردسر كار ميكنيد حد اقل ببينيد چه مضايايي داره يا نه . مهمترينش . فايل هاي مكس يا 3ds رو ساپورت ميكنه ؟
نقل قول:
دموی دوم خیلی خوب شده ، اگه بازی هم با همین گیفیت باشه که معرکه هست .
خسته نباشید .
آقاي freeman شما به دليل قدرت وحشتناكتون تو 3dsmax توقعات خيلي بالايي از ما دارين . ما كه به پاي شما نميرسيم . در ضمن هنوز هيچ بازي حداقل رو پي سي وجود نداره كه خود بازيش اينچنين رندري رو تحويل شما بده . غير ممكنه . شما بازي اي رو سراغ داريد ؟
راستي ميشه يك مقدار درباره كاربردهاي mentalray با ساخت يك مثال مثلا نورپردازيه يه ليوان شيشه اي ساده توضيح بدين ؟
و در پايان همه موتور ها خوبن . به شرطي كه بلد باشي برونيشون
_________________ و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .
در مورد irrlicht باید بگم که یک موتور ناقصه . هر چقدرم که حرفه ای باشی باید خودت رو موتورش کار کنی . یک مورد خیلی ساده رو در نظر داشته باشید :
موس رو به سمت آسمون بگیرید ( در حالت Collision ) بعد سعی کنید به سمت جلو برید .... دلیلشم اینه که حالت دوربینش جوری طراحی شده که هر طرف کی موس باشه به سمت جلو می ره و حالت Collision در این حالت مشکل سازه (به دلیل جاذبه ) . البته مشکلات بیشتری داره و مکس رو هم ساپورت می کنه . پس دیگه نگین هر موتوری خوبه . به نظر من سادگی کار با GM در مقایسه با موتور های 3 بعدی هیچه .
تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 مرداد 1384 تعداد ارسالها: 95 محل سكونت: شيراز
2 شنبه 11 مهر 1384 - 22:34
mory نوشته:
راستي درباره اين موتور توضيح بديد . در ضمن اگه با يه موتور پر دردسر كار ميكنيد حد اقل ببينيد چه مضايايي داره يا نه . مهمترينش . فايل هاي مكس يا 3ds رو ساپورت ميكنه ؟
این موتور بطور دائم در حال بروز شدن است و افراد زیادی بر روی اون کار میکنند و اون را توسعه میدهند. میتوانید به راحتی در این موتور از فایلهای max و 3ds هم استفاده کنید. به این صورت که آنها را به فرمت my3d از 3dsmax اکسپورت میکنید و سپس از اونها به راحتی در موتور استفاده میکنید. (در package موتور این فرمت و exporter آن برای همین منظور گنجانده شده)
Sirus-v نوشته:
در مورد irrlicht باید بگم که یک موتور ناقصه . هر چقدرم که حرفه ای باشی باید خودت رو موتورش کار کنی . یک مورد خیلی ساده رو در نظر داشته باشید :
موس رو به سمت آسمون بگیرید ( در حالت Collision ) بعد سعی کنید به سمت جلو برید .... دلیلشم اینه که حالت دوربینش جوری طراحی شده که هر طرف کی موس باشه به سمت جلو می ره و حالت Collision در این حالت مشکل سازه (به دلیل جاذبه ) . البته مشکلات بیشتری داره و مکس رو هم ساپورت می کنه . پس دیگه نگین هر موتوری خوبه . به نظر من سادگی کار با GM در مقایسه با موتور های 3 بعدی هیچه .
موتور irrlicht یه موتور گرافیک است و برای رندر گرافیکهای سه بعدی ساخته شده که این کارش را هم بخوبی انجام میدهد. درسته که کلاسی هم برای collision در این موتور در نظر گرفته شده ولی کار اصلی اون رندر گرافیکه.
برای collision ، جاذبه و نیروهای فیزیکی دیگه شما میتونید از موتور فیزیک پر قدرت newton در ترکیب با irrlicht استفاده کنید. همانطور که خیلیها این کار را انجام داده اند.
به هر حال من Irrlicht را موتور خوبی میبینم و احتمالا در حین کار بر روی آن دموهایی را برای مشاهده بچه های انجمن upload خواهم کرد..
حداقل در بین موتورهای opensource من فکر میکنم بهترین انتخابه.
تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383 تعداد ارسالها: 2984 محل سكونت: On the edge
2 شنبه 11 مهر 1384 - 23:19
نقل قول:
در مورد irrlicht باید بگم که یک موتور ناقصه . هر چقدرم که حرفه ای باشی باید خودت رو موتورش کار کنی
بله سیروس جان... Irrlicht یک سری از توابع رو نداره و این چیزیه که تو سایت و از طرف سازنده هم عنوان شده... ولی این دلیل بر ضعف این موتور نیست... این ذات محصول Open Source هستش... تا شما و سایر علاقمندان هم روی موتور کار کنید و بر طبق عهد نامه کلیه تغییرات خودتون رو برای پروژه اصلی هم ارسال کنید تا به این طریق کیفیت محصول بالا بره...
نقل قول:
موس رو به سمت آسمون بگیرید ( در حالت Collision ) بعد سعی کنید به سمت جلو برید .... دلیلشم اینه که حالت دوربینش جوری طراحی شده که هر طرف کی موس باشه به سمت جلو می ره و حالت Collision در این حالت مشکل سازه (به دلیل جاذبه )
اوندسته از دوستانی که سعی کرده باشن حرکت و برخورد یک دوربین رو شبیه سازی کنن احتمالا با این مشکل برخورد کردن در واقع اگه بخواین در شبیه سازی حرکت دوربین از ساده ترین راه ممکن ( حرکت در راستای بردار یکه X ، Y یا Z خود دوربین یا Collision Sphere ) استفاده کنین این مشکل و یه مشکل دیگه مثل یک نوع Vertigo پیش میاد...اگه بخواین روی یه موتور سورس باز کار کنید باید این مشکل رو با افزودن یک سری از توابع ریاضی حل کنید... شاید راه حل بعدی تعریف یه سیستم مختصات گلوبال باشه که بوسیله یکاهای اون بتونید تصویر بردار سرعت دوربین رو روی بردار مربوطه این مختصات جهانی محاسبه کنین و به جای بردار سرعت جدید ازش استفاده کنین... اینطوری مشکل جاذبه و برخورد عادی حل میشه ولی یجور مشکل برخورد جدید با سطوحی ( مدلهایی) بوجود میاد که بردار نرمال های ناجور یا ابعاد غیر طبیعی داشته باشن...
البته بحث در مورد این مسایل نیازمند درگیر شدن جدی در فیزیک و ریاضیات هست که خوشبختانه سایر اساتید حاضر در سایت در این زمینه ها صاحب سبک و نظر هستن... من بشخصه مایلم تا در مورد این سبک تکنیک ها بیشتر صحبت کنیم... از سایر اساتید و دوستان تقاضا میکنم که ادامه بحث رو به عهده بگیرن...
کلا" خصوصیت موتور های Open Source اینه که کامل نباشند تا هر Developer ی برای خودش تکمیلش کنه . البته هیچ موتوری رو نمی شه گفت کامل و هر کدوم نقص هایی دارند به هر حال .... من در مورد ساختن بازی با این موتور گفتم که به تنهایی از پسش بر نمی اد . در مورد تکریب کردنش اطلاعات زیادی ندارم . در مورد موتور های سورس باز هم فکر کنم علاقه مندان Power Render بیشتر باشند که البته در این مورد اطلاعات دقیقی ندارم . مرسی