|
يكي منو روشن كنه!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
نويسنده |
پيغام |
Ali_Hashemi در حال رشد
تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384 تعداد ارسالها: 95 محل سكونت: Earth
شنبه 19 دي 1388 - 02:44 |
|
|
سلام
نقل قول: |
نميخوام از گيم ميكر و اينجور چيز ها استفاده كنم! ميخوام با برنامه نويسي درست كنم. |
تصمیم بی نهایت عاقلانه ای گرفته اید
اینهمه چرت و پرتی که نوشتم و خواهی خواند , به خاطر این حرفت بود,
و الا من خیلی وقته که میل ندارم تو فرومها پست بدم
نقل قول: |
من برنامه نويسي دلفي و سي ++ بلدم ولي اصلا در مورد اپن جي ال و دايركس و گيم ميكر و سه بعدي هيچ چيزي نميدونم!!!!
|
برای شروع بهتره که از دایرکت ایکس و اپن جی ال شروع نکنید. چون وقتتون ممکنه به هدر بره.
نظر من اینه :
ابتدا از بازی های دوبعدی شروع کنید . حتما حتما حتما این کار رو انجام بدید.
با ساخت یک بازی هر چند کوچک و لی کامل میتونید تجربه بسیار زیادی بدست بیاورید و با روشهای رفع نیازهای مختلف بازی از طریق برنامه نویسی آشنا میشوید.
بهترین گزینه برای شروع موتور اپن سورس HGE هست که بازی های بسیار زیادی هم با اون ساخته شده.
این هم لینک : http://hge.relishgames.com
بازی های ساخته شده با این موتور: http://hge.relishgames.com/games.php
یک انجین بسیار پرسرعت برای بازی های دو بعدی هست.
استفاده از اون هم بیش از حد ساده هست.
مثالهای فراوانی هم داره.
در همین حین اگر علاقه داشته باشید میتونید با برنامه نویسی گرافیکی و DirectX هم آشنا بشید.
سورس این انجین بسیار ساده و قابل فهم هست و میتونه بسیار آموزنده باشه.
بعد از این مرحله برای ورود به دنیای سه بعدی من موتور TV3d یا Irrlitch که رایگان هست رو پیشنهاد میکنم. چون کار با اونها از انجین های دیگه خیلی ساده تره و مثالهای بیشماری هم در فروم اونها پیدا میشه.
http://irrlicht.sourceforge.net/features.html
TV3d که به صورت COM پیاده سازی شده , یعنی میتونید توی دلفی و VB هم از اون استفاده کنید (البته این ویژگی یعنی از دست دادن سرعت)
http://www.truevision3d.com/
به نظر من آشنایی در حد ابتدایی و متوسط با DirectX و OpenGL میتونه برای شما کافی باشه مگر اینکه به فکر ساخت انجین باشید. به نظر من بهتره وقتتون رو صرف یادگیری کار با یک انجین درست و حسابی بکنید.(ترجیحا رایگان)
هر چند بدون دونستن DirectX و OpenGL هم میتونید بازی دو بعدی حرفه ای بسازید.
بعد از این مراحل به نظر من بهترین گزینه برای ادامه کار , انتخاب موتور گرافیکی Ogre هست. این موتور بهترین موتور اپن سورس موجود هست که بسیار قدرتمنده و تقریبا هر کاری رو میتونید با اون انجام بدید. حتی در نسخه بعدی اون که به زودی منتشر میشه میتونید بازیتون رو برای Iphone کامپایل و منتشر کنید.
کتابخانه های کمکی بسیار زیادی برای این موتور وجود داره (انواع فیزیک , رندر ,IA و ...)
http://www.ogre3d.org/
این رو هم حتما ببین »
http://www.ogre3d.org/gallery/album/72157613447657691/Featured_Projects.html
به این مرحله که برسید , دیگه با هر موتور بازی یا موتور گرافیکی که اراده کنید میتونید کار کنید. چون اصول اولیه رو خوب میدونید و ظرف مدت کوتاهی میتونید با هر انجین دیگه ای هم کنار بیاید.
بازار کار هم برای Ogre بسیار عالی هست. البته انجین نو رسیده Unity هم هست که به دلایلی خیلی طرفدار پیدا کرده و داره بازار کار هم پیدا میکنه (بیشتر به خاطر WebPlayer)
ولی بازی سازی از طریق برنامه نویسی (نه اسکریپت نویسی)یه چیز دیگه هست.
(برای Unity یه پیشنهاد 15,000 دلاری داشتم (دارم) ولی جرات نکردم که پروژه رو قبول کنم(به دلایلی)جهت ساخت یک بازی مولتی پلیر تحت وب اکشن اول شخص)
البته برای Ogre بازار کار بهتر هست.(اینا رو گفتم که امیدوار بشی و با پشتکار ادامه بدی)
نکته آخر اینکه » ترجیجا از موتورهای بر پایه C++ استفاده کن نه دلفی.
نقل قول: |
يكي منو روشن كنه |
من فکر کنم جو گیر شدم زدم سوزوندم به جای روشن کردن
اشکال نداره ,شاید افراد دیگه ای هم استفاده کنند یه ثوابی کرده باشیم.
این مراحلی که گفتم چندین ماه یا حتی سال ممکنه زمان ببره, شما بنا به نیازتون باید تصمیم گیری کنید.
امیدوارم که موفق باشید و تونسته باشم یه نمور کمک کرده باشم |
|
|
بازگشت به بالا |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
صفحه 1 از 4 |
تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد برو به صفحه 1, 2, 3, 4 بعدي
|
|
شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد. شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد
|
|
|