Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> اظهارات عجیب و غریب در يه مقاله
 

ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد. ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

نويسنده
پيغام
behrooz_pa
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384
تعداد ارسالها: 212
محل سكونت: Anadana


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 13:55
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشيد كه پست ها تيكه تيكه شد.

نقل قول:

درستش اینه که دلایل علمی بیارید نه اینکه توهین کنید.


اينم فعاليتهاي جديد openGL :

- رهبري برنامه نويسان بازيهاي كامپيوتر در San Francisco.
- مهندسي نرم افزار VR و رهبري تحقيقات گسترده در مورد هوش مصنوعي.
- كارشناس گرافيكهاي كامپيوتري در دانشگاه كمبريج.
- توسعه دهنده درايورهاي كارتهاي گرافيكي در شركت بزرگ ATI .
- QA Engineer در شركت بزرگ Pixar Animation Studios.
- مهندس Sr. 3D Software در شركت بزرگ Intel .
- برگزاري آموزشهايي براي شركت بزرگ NVIDIA براي بهبود بخشيدن ابزار هاي openGL در كارتهاي گرافيكي جديد NVIDIA.

و همچنين بهبود چشمگير قابليتها و تكنولوژيهاي كتابخانه openGL كه قطعا عرصه رو بر directx 10 تنگ خواهد كرد.

با اين تفاسير مي بينيد كه API هاي قدرتمند openGL در چه گستره وسيعي مورد استفاده قرار داره و اين شركت با چه قولهايي از دنياي كامپيوتر همكاري داره .

حلا اين دمو رو دانلود كنيد تا قدرت تكنولوژي جديد openGL در ايجاد سايه ها يعني Variance shadow رو خودتون ببينيد:

http://www.punkuser.net/vsm/

(براي ديدن دمو بايد اون نرم افزارVC8 Runtime Files رو كه تو لينك گذاشته رو نصب كنيد و براي تغيير قابليتهاي دمو حتما فايل readme براي راهنمايي صفحه كليد بخونيد)

فكر ميكنم اينا كافي باشه تا ما حداقل از تحقير openGL خود داري كنيم.

_________________
در زندگي زخم هايي هست كه مثل خوره روح رو در انزوا ميخوره و ميتراشه.

هدايت
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 17:23
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزيز

اول از همه سلام و معذرت ميخوام اگر در اين پست کمی از شما انتقاد ميکنم.

OpenGL اسم شرکت نيست و اسم يک API است. همانطور که DirectX اسم شرکت نيست و اسم API است.

در ضمن مقايسه بين OGL و DX مقايسه بسيار غلط اي است بخاطر اينکه OGL فقط يک ست Library برای کار های گرافيک است در حاليکه DX برای کار های ديگر همچون Input Handling, installation and deployment, Sound, etc. هم پشتيبانی دارد.

همچنين اگر کمی با پيشينه OGL آشنايی داشته باشيد ميدانيد که OGL به نوعی پسر خوانده IRIS GL حساب ميشود و توسط SGI (Silicon Graphics inc.) ايجاد شده است. شرکت های بزرگی هم حامی اين API ميباشند که ميتوان از IBM, Sun, ... اسم برد.

خود Micro$oft هم در ابتدا و قبل از اينکه به فکر ساختن DX بيفته جزو پشتيبانان OGL بود.

مقايسه قدرت OGL & DX در حد ما فکر نميکنم که باشه. هر دو مشتاقان و دشمنان خود را دارند و هر تو تقريبا موفق هستند. OGL در ابتدا برای اين به وجود آمد که يک Cross Platform API را که روی اکثر (اگر نه همه) سيستم عامل ها کار کند ايجاد کند و در اين راه موفق هم شد. ولی به خاطر اينکه فعلا Microsoft برنده همه گونه سيستم عامل های شخصی است طبيعتا DX هم به نوعی از اين موقيت استفاده کرد و برنده بازار بازی ها شد.

دليل اين که چرا اينطور شد را نميشود راحت توضيح داد. يکی از دلايل همونطور که گفتم بخاطر
موفقيت Windows بود. از دلايل ديگر ميتوان از اينکه DX از بقيه مسايل مورد نياز بازی همچون sound, netword, input, ... پشتيبانی ميکند در حاليکه library هايی مانند OpenAL, OpenML و ديگران که ميخواهند اينکار را بکنند به خوبی DX نيستند. همچنين، DX بسيار بهتر از OGL به روز رسانی ميشود.

از لحاظ فنی و در مقايسه D3D و OGL (که در اصل اين تنها مقايسه به حق است) يک نفر بايد با هر دو کاملا آشنا بوده و کاملا به نقاط ضعف و قوت هر دو آشنا باشد که همچنين کسی قطعا من نيستم. من با OGL به مدت 4 سال و با D3D به مدت 2 سال کار کردم ولی هنوز نميتونم همچنين مقايسه اي رو داشته باشم.

در ضمن، اون نکاتی که شما نوشتيد همچون:

نقل قول:

رهبري برنامه نويسان بازيهاي كامپيوتر در San Francisco.
كارشناس گرافيكهاي كامپيوتري در دانشگاه كمبريج
مهندس Sr. 3D Software در شركت بزرگ Intel



هيچ نوع برای من قابل درک نيست چون OGL يک فرد يا يک شرکت نيست که بتونه اين کار ها رو بکنه. اون demo هم که شما نشون داديد هيچ چيز را ثابت نميکنه. چون اين الگوريتم ها در D3D هم قابل اجرا بوده و قدرت چيزی را نشان نميده به جز قدرت کارت گرافيک رو. (و البته قدرت برنامه نويس را).


به هر حال، همونجور که قبلا گفتم بحث اينکه OGL بهتره يا D3D همانند بحث پرسپوليس بهتره يا استقلال است و هر دو در مقتع زمانی خاصی بهتر بوده و هر دو طرفداران خاص خود را دارند که هيچ نوعی حاضر به قبول اينکه ديگری بهتر هست رو ندارند.

اميدوارم که از اين جواب من ناراحت نشده باشيد. و باز هم ميگم که اين بحث کاملا بيفايده است و به هيچ جا نميرسه (سال هاست که به هيچ جا نرسيده).

پ.ن. چون John Carmack از يک API خوشش مياد به اين معنی نيست که همه بايد خوششون بياد.

پ.پ.ن. فکر نميکنم کسی به خودش اجازه بده که OGL را تحقير کنه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 20:11
پاسخ بصورت نقل قول
حرفهای johnss کاملا درست هست، انتخاب API به تصميم های برنامه نويس بر می گرده.

هم اکنون در مورد Game های PC چون تقريبا بيشترشون روی windows هستند و windows هم همايت خوبی از D3D داره، من خودم d3d رو انتخاب کردم.
چون الان تقريبا همه بازی های جديد جزء Doom3 از D3ِD استفاده می کنند ، واسه همين درايور های کارت های گرافيک حتی اون در و پيت هاشون برای D3d بيشتر تست شده اند مثل کارت گرافيک خودم که intel هست.
در ضمن DX تمام زير سيستم ها رو داره و فقط گرافيک نيست.

نقل قول:
همچنين بهبود چشمگير قابليتها و تكنولوژيهاي كتابخانه openGL كه قطعا عرصه رو بر directx 10 تنگ خواهد كرد.

شما قابليت های DX10 رو می دونيد چيا هست که می گيد قابليت های gl تنگ می کنه عرصه رو رای DX ؟

به نظر من اگه می خواهيد در windows بازی بسازيد (يا احيانا برای Xbox در آينده) بهترين انتخاب DX هست.
اگه می خواهيد برنامه های CAD درست کنيد يا در linux بازی بسازيد يا اينکه می خواهيد از جديدترين Extension های مثلا کارت گرافيک nvidia استفاده کنيد و به صورت تجربی برنامه نويسی گرافيکی بکنيد opengl بهتر هست.

[/code]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 20:14
پاسخ بصورت نقل قول
آقا اين پست ها چرا edit نداره ؟

نقل قول:
چون John Carmack از يک API خوشش مياد به اين معنی نيست که همه بايد خوششون بياد.

البته اين حرف که درسته، هر کاری که کارمک کرده مرجع نيست ولی راهنمايی بسيار خوبی هست، به عنوان مثال من نور پردازی و مديريت صحنه موتور doom3 رو اصلا قبول ندارم و به نظرم جالب نيست با اينکه همه تعريف می کنند.
در ضمن کارمک هم که جديدا از D3d و Xbox360 همايت کرده و موتور بعدی خودش رو d3d می نويسه، موتور doom3 هم روی d3d پورت شده برای Xbox !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sasan_dracula_59
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 مهر 1384
تعداد ارسالها: 65


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 20:40
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

به عنوان مثال من نور پردازی و مديريت صحنه موتور doom3 رو اصلا قبول ندارم و به نظرم جالب نيست با اينکه همه تعريف می کنند.


عزيز شما واقعا چيز عجيبي گفتي. البته اصلا قصد توهين ندارم به هيچ عنوان. ولي ميشه لطفا دلايلتون رو بگيد. و آيا بازي خواصي سراغ داريد تا زماني كه doom3 عرضه شد نور پردازي قويتري داشته باشه؟؟؟؟ Shocked
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 21:15
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
عزيز شما واقعا چيز عجيبي گفتي. البته اصلا قصد توهين ندارم به هيچ عنوان. ولي ميشه لطفا دلايلتون رو بگيد. و آيا بازي خواصي سراغ داريد تا زماني كه doom3 عرضه شد نور پردازي قويتري داشته باشه؟؟؟؟


'گفتم يک چيز سليقه ای هست اصلا هم چيز عجيبی نيست، مثل اين می مونه که من بگم مثلا بنز رو دوست ندارم شما بگيد چرا دوست نداری

مثلا من همون موقع گرافيک و محيط های بازی half-life2 رو خيلی بيشتر دوست داشتم، با اينکه مثل doom3 ديناميک هم نبود ،

اشکال اصلی doom3 سايه های لبه دار و سخت اون هست که چون همه جا هم ديده می شه يک مقدار مصنوعی جلوه می کنه و محيط به همين دليل کنتراست بالايی داره ، و معمولا محيط ها زيادی تاريک می شه، مثل اون چيزی که در Quake4 و شات های prey هم می بينيم.
دليل ديگه استفاده اين موتور از per-pixel lighting بدون استفاده از gloss-map و امثال اينها هست که همه چيز شبيه هم و پلاستيکی به نظر مياد.

در مورد مديريت صحنه که پايه هر موتوری هست، چيز زيادی برای گفتن نداره ،اين موتور از ترکيب Bsp و پورتال استفاده می کنه و صرفا برای محيط های داخلی طراحی شده، چون سايه های ديناميک هم همه جا هست و همه هم stencil shadow هستند، fill-rate بالايی از کارت گرافيک می کشه که باعث می شه حتی همون صحنه های داخلی هم کوچک و تنگ باشند. همه اينها دست طراحان رو برای طراحی محيط های جديد و باحال می بنده که هيچ کدوم خوب نيست.

بر عکس شما محيط های half-life2 رو ببينيد که به چه بزرگی هستند و يک شهر رو رندر می کنه، و اصلا محدوديت های doom3 رو نداره!

به نظر من doom3 يک مقدار زود اقدام به پياده سازی dynamic lighting کرد، و تصميم های تيم valve برای ارائه موتور بهتر که نتيجه اش بازی بهتر هم بود ، عاقلانه تر بود
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 21:17
پاسخ بصورت نقل قول
DX درسته انواع مختلفی از lib ها رو داره اما اینجا بحث بر روی کتابخانه گرافیکی هست نه چیز دیگه که بخواید بهش اشاره کنید... در ضمن اگه سرتون رو از توی لاک microsoft در بیارید می بینید که lib هایی هستند که به مراتب بهتر از dx عمل می کنند و تنها مساله ای که بیشتر شرکت ها از اون ها استفاده نمی کنند لیسانس هاشونه...

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 21:30
پاسخ بصورت نقل قول
ncodes نوشته:
DX درسته انواع مختلفی از lib ها رو داره اما اینجا بحث بر روی کتابخانه گرافیکی هست نه چیز دیگه که بخواید بهش اشاره کنید... در ضمن اگه سرتون رو از توی لاک microsoft در بیارید می بینید که lib هایی هستند که به مراتب بهتر از dx عمل می کنند و تنها مساله ای که بیشتر شرکت ها از اون ها استفاده نمی کنند لیسانس هاشونه...


دوست عزيز. اولا که من تمام سعی ام را کردم که هيچگونه جهت گيری نکنم. حتی گفتم که تجربه من با OGL بيشتر از D3D هست.

دوما لطفا نمونه اي از اين API ها رو برای ما بگزاريد لطفا. چون من در مورد آنها چيزی تاحالا نشنيدم.

ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 21:31
پاسخ بصورت نقل قول
پس به زودی چندتا مقاله درموردشون ترجمه می کنم.

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
johnsss
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 2 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 18 ارديبهشت 1385 - 21:56
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزيز

هيچ نيازی برای ترجمه نيست. لطفا فقط اسم اين API ها را بگو. خودم search ميکنم و ميخونم. ممنون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد.    صفحه 3 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |