Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> درخواست همکاری -> نام پروژه: ایست/IEST ، یک mod اول شخص تیرانداز
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي

نويسنده
پيغام
takavar2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 2 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 41


3 شنبه 1 آبان 1386 - 23:26
پاسخ بصورت نقل قول
اگر که بخواهید با یک گروه خارجی کار کنید این درسته که می گید.

من در کوتاه مود های پرطرفدار رو اینجوری قسمت می کنم:

1 - mod هایی که یک حالت جدید به multiplayer یک بازی که زیاد آنلاین انجام میشه اضافه میکنه.
مشکل: بازی کنان ایرانی با بازی های online نامعنوس هستند، پس ایده ساخت multiplayer mod رو کنار گذاشتم.

2- mod هایی که فیلم ها، بازی های قدیمی و cancel شده ولی پرطرفدار رو باز سازی میکنند، مانند Dragon Ball Z که یک کارتون معروفه و براش چند مود تابحال ساخته شده، و یا CnCReborn که داره tiberium sun رو یه سورت FPS در میاره و بعد از گذشت 4 سال از تشکیل گروه، هنوز هم فعالیت داره.
مشکل: فیلم یا کتابهای ایرانی اگه mod بشن، پس فردا مشکل ایجاد میشه، محصولات خارجی هم اگه mod بشن که لطفی نداره، چرا اصلا گروه ایرانی تشکیل بدهید.

3- mod هایی که به بازی قبلا انجام شده اسلحه و از اینجور ات و آشغال ها اضافه می کند. یا اینکه چند مرحله اضافه می کند، که این هم لطفی نداره که ایرانی باشه و برچسب تقلب به سازنده ایرانی میزنه.

برای اینکه فورمول های معمولی mod سازی به هموطنان نمی سازه، به این نتیجه رسیدم که mod ساخته شده باید به داستان و شخصیت هاش تکیه کنه.
این یک کوچه ای که می خواهم ساخته بشه خودش برای افراد کم تجربه ای مثل ما خیلی کار می بره، قصد م اینه که از نظر game play و گرافبک در سطح بسیار بالا باشه، . مهم تر از همه چیز، اینه که با بازی کن ایرانی خودش ارتباط برقرار کنه و بازیکن را به اتمسفرش جذب کنه. هدف دیگه که این کوچه داره، معرفی شخصیت های داستان بازی هست که باید برای بازی کن جذاب باشند.
اگر بازی کن از این یک کوچه راضی باشه، مطمانم که افراد زیادی به کار جذب میشوند.
من میخوام که بازی سازهای ایرانی آینده رو پیدا کنم، تعدادشون خیلی کمه، ولی اگه تیم درستی تشکیل بشه، فرصتها هم خیلی زیاد میشه.

درضمن mod همیشه mod است، gameplay اش حالا هرجور باشه مهم نیست، اگه اسمش رو بازی؛ یا demo یا episode 1 یا هرچیز دیگه بگذاریم موجب سو تفاهم میشه.

_________________


イスト, IEST , ایست

the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
logical
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 آبان 1386
تعداد ارسالها: 7
محل سكونت: نازي آباد


4 شنبه 2 آبان 1386 - 08:19
پاسخ بصورت نقل قول
سلام آقاي تكاور
من در ضمينه ي گرافيك دو بعدي با Photoshop cs3 ميتونم در خدمتتون باشم. اگر كاري از دستم بر اومد. در خدمتم Surprised

_________________
هنر نزد ايرانيان است وبس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
takavar2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 2 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 41


4 شنبه 2 آبان 1386 - 22:45
پاسخ بصورت نقل قول
mory نوشته:
يك تكنيكال دمو بايد بسازي بعد دنبال جذب نيرو باشي تكاور جان .
كارت خوب باشه مي توني نيروي لازمت رو جذب كني . من خودم به عنوان اشانتيون خودت رو مدل مي كنم بهت تحويل ميدم .


فکر کنم بتونم تا 4-5 ماه دیگه اگه دانشگاه اجازه بده یه چیزایی توی cryENGINE2 نشون بدم، ولی فقط در حد screenshot نه level با بتا یا اینجور چیزا.
فعلا اینجا درخواست کمک کردم که شاید کسی از داستان بازی خوشش بیاد.

نقل قول:
سلام آقاي تكاور
من در ضمينه ي گرافيك دو بعدي با Photoshop cs3 ميتونم در خدمتتون باشم. اگر كاري از دستم بر اومد. در خدمتم


خیلی متشکرم از تمایل شما، ولی Photoshop خالی کافی نیست. مگه اینکه نقاشی با tablet توش بلد باشید.

_________________


イスト, IEST , ایست

the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
logical
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 آبان 1386
تعداد ارسالها: 7
محل سكونت: نازي آباد


4 شنبه 2 آبان 1386 - 23:53
پاسخ بصورت نقل قول
ببينم مگه شما به طراح تكسچر نياز ندارين براي بازيتون؟ Mad

_________________
هنر نزد ايرانيان است وبس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
aliam
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 158
محل سكونت: مشهد


5 شنبه 3 آبان 1386 - 12:00
پاسخ بصورت نقل قول
بازهم امیدوارم نظرتون درباره شخصیت پردازی و داستان رو بتونم تغییر بدم PDT_002
اگه اونجا تونستید بازی Portal رو ببینید.... من همراه بازی half-life2:episode2 این بازی رو دیدم بدون شخصیت پردازی با یک داستان جالب و یک اسلحه یک بازی سرگرم کننده singleplayer رو valve طراحی کرده شاید از یک mod فراتر باشه ولی تمام ویژگی های اونچیزی که از یک singleplayer mod رو میشه انتظار داشت داره.
یک سوال : آیا با ویژگی های mod که شما در نظر دارید نمونه های مشابه ای هم وجود داره؟
نگید ایران هست و ما با دنیا فرق داریم این تفاوتی رو هم که الان می بینید به معنی خوب بودن نیست و نباید این شکاف رو بزرگتر کرد. منظورم: اگر یک بازی multiplayer در ایران طرفدار نداره دلیل بر غیر کارا بودن اون نیست. بلکه عدم توجه به این بازیها و محدودیت هایی هست که در بازی online وجود داره... بعدشم به دلیل ارزش کمی که هر بازی خریداری شده توسط یک ایرانی وجود داره بعد از یک بار یا حتی نیمه کاره بازی کردن تاریخ مصرف اون تموم میشه و کسی دنبال mod و اینطور حرفا نمیره (یک نگاهی به استثنا dota-allstars مربوط به warcraft3 بندازید) همیشه یکی از جذاب ترین بخش ها بعد از هر بازی mod های اون هست و بازهم جذاب ترین بخش در این قسمت mod های multiplayer هست زیرا تموم شدنی در کار نیست....
در این حالت نیروی مورد نیاز هم بهینه میشه فقط یکی آشنا به editor یک نفر گرافیست و یک برنامه نویس .....و نیاز به برنامه ریزی زیاد پیچیده هم نیست لازم هم نیست یک کوچه برای یک داستان عظیم هم بسازید یا عناصر گرافیکی که مربوط به خودمون هم نیست به عنوان کیفیت کار ارایه شده قرار بدیم از فکر و gameplay استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر که mod هست نه شناسایی افراد علاقه مند و سرمایه گذاری برسید.
به نظر من دلایل قانع کننده تری بیارید... تا من رو به یک singleplayer mod با ویژگی های شخصیت پردازی و داستان پردازی که شما مطرح کردید جذب کنه....
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
aliam
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 158
محل سكونت: مشهد


5 شنبه 3 آبان 1386 - 12:00
پاسخ بصورت نقل قول
این مشکل پاک کردن پیغام کی حل میشه.. اگه حل میشه یکی به منم بگه Confused Confused Confused
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
alimami
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 21 مرداد 1385
تعداد ارسالها: 242
محل سكونت: دنياي بازي


5 شنبه 3 آبان 1386 - 20:51
پاسخ بصورت نقل قول
aliam و takavar2,
ميدونيد؟اختلاف شما سر اين هست كه اسم اين كار رو نميشه گذاشت MODسازي. اين يك playable Demoهست كه از از Cry E2.0استفاده مي كنه و به صورت يك MODروي بازي اصلي نصب مي شه.من اصلا كاري با اين حرف ها ندارم.
نقل قول:

...یا عناصر گرافیکی که مربوط به خودمون هم نیست به عنوان کیفیت کار ارایه شده قرار بدیم...

اين حرف درسته . اما فقط عنصر گرافيكي كه مربوط به موتور قدرتمند بازي ميشه كيفيت كار رو نشون نميده.اين دقت گرافيست هاي اين كار هست كه ميتونه به عنوان كيفيت كار مورد توجه قرار بگيره.مثل مدل هاي مقبول و عالي يا تكسچر هاي مرتبط و ...

درسته كه يكي از اهداف اين كار معرفي MODسازي و مخلفات اين كار به بازي بازها هست.اما اين كار به تنهايي نمي تونه كار ساز باشه و بايد اطلاعات ديگه اي از راه هاي مختلف كه بهترينش چاپ مطلب تو مجله هاي بازي هست.---من مي خوام اين كار رو تو مجله ي دنياي بازي بكنم .اما يه سري محدوديت دارم. اول اين كه قصد آموزش اديتور يا نرم افزار رو ندارم . قصدم اينه كه به مردم يه سري اطلاعات عمومي بدم و احتياج به منبع دارم.---لطفا منبع معرفي كنيد.

و اما ميرسيم به اصل مطلب: من يه سوال دارم.---آيا Cry Engine2 يه كم سنگين نيست؟
شما چند تا آدم رو سراغ داري كه بتونه Crysis با تمام جزييات اجرا كنه؟ اين موتور خيلي سنگينه و كمتر كسي سيستم مورد نياز براي اجراي اين بازي با حداكثر كيفيت رو داره.

لطفا زماني كه پست ميديد فرق بين multiplayer و Onlineرو لحاظ كنيد.در ايران بازي هاي آن لاين كم طرفدارند نه multiplayer. اتفاقا بازي هايmultiplayer خيلي هم پر طرفدارند.شما تو هر گيم نتي بري ميبيني دارن كانتر بازي ميكنن.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
aliam
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 8 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 158
محل سكونت: مشهد


جمعه 4 آبان 1386 - 02:40
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد اختلاف حرفایی که من میگم مخالفت یا نفی موضوع نیست. فقط چیزایی رو که به نظرم درست هست میگم و بعد منتظر جواب میمونم اگه متقاعد کننده بود که دست نویسنده اون درد نکنه وگر نه یکم مثل این موضوع کش پیدا میکنه... ولی من که قصدم یادگیری هست و تازه اگه به موضوع علاقه مند نباشم اصلا وقت تلف نمیکنم....
----------
در مورد بازی های multiplayer هر بازی که multiplayer هست قاعدتا قابلیت online هم داره ....ولی اینو قبول دارم که در ایران بازی های online به دلیل محدودیت طرفدار نداره..
اصلا چرا اینطوری نگیم که توی ایران بازی کردن طرفداری نداره چون بازی رو بدون توجه می خریم خوشمون نیومد یا سردرنیاوردیم همون اول میگیم خداحافظ در غیر اینصورت هم یکبار بازی میکنیم موجود آخرشو می کشیم و میگیم خداحافظ دیگه mod توی این وضعیت میخایم چیکار میگیم حالا بازی جدید......
بازی های multiplayer هم همچین طرفداری نداره مثلا team fortress2 که همراه بازی half-life2:episode2 ارایه شده یا همین the ship و یا enemy territory:quake wars کدوم یکی رو علاقه مندای بازی می شناسند یا دنبالش میرند...
---------
برای کارتون هم چون اطلاعات کلی میخواهید همون wikipedia خوب هست تازه منابع نسبتا خوبی داره و همیشه به منابع اون هم که در پایان ذکر شده یک سری بزنید... سایت www.moddb.com هم میتونه مفید باشه یک سری بزنید.
http://mods.moddb.com/getting-started/learn-about-mods/
http://en.wikipedia.org/wiki/Mod_(computer_gaming
-------
بدجور کار takavar خراب کردم ببخشید که topic رو به مباحث متفرقه کشوندم و اصل موضوع که درخواست همکاری بود رو خراب کردم PDT_002
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
takavar2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 2 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 41


جمعه 4 آبان 1386 - 07:50
پاسخ بصورت نقل قول
اولا که دستون درد نکنه که پست میکنید، صحبت خیلی مفیدی بوده تا اینجا.
portal رو همین هفته پیش بازی کردم. پس فکر میکتی چرا توی امضای من نوشته "the cake is a lie" . Very Happy
جدا ترکیب خوبی از یک بازی پازلی و یک داستان جذاب بود. تنها ایرادی که از valve میشه گرفت اینه که شاید زیادی به play-testing تکیه میکنند و گاهی اوقات بازی زیادی ساده میشه. ولی اینجور ایرادها در مقابل portal واقعا هیچه.

من نگاهی به پرطرفدار ترین mod هایی که تا بحال ساخته شدن کردم و دیدم که همطور که شما میگی؛ همه mod های پر طرفدار multiplayer و یا بر اساس بازی اصلی شان ساختع شدند.

multilayer باز هایی که توی ایران بازی میکنن هم محدود به گیم نت هستند. اکثر بازی کنان ایرانی singleplayer بیشتر بازی میکنند؛ این که واضح هست. و منم به هیج وجه قصد ندارم اولین نفری باشم که multiplayer رو چه lan و چه online به mainstream ایرانی ها معرفی می کنه.
اگه من حرف شما رو درست فهمیده باشم، شما میگی که بیاییم mod بسازیم و mod ها رو به ایرانی ها معرفی کنیم، و یا اصلا بی خیال ایرانی ها، بیا مودمون رو بسازیم. و این mod ساختن خیلی ممکن تر هست.
من میگم: برعکس، بیا اون چیزایی که ایرانی ها دوست دارند رو مورد هدف قرار بدیم و نسبت به اونچیزی که بیشتر می خواهند برایشان mod بسازیم. و این شاید حجم کارمون رو غیر ممکن کنه ولی به ریسک اش می ارزه.
چرا شخصیت پردازی؟ چون اگه صحیح انجام بشه شخصیت ها طرفدار پیدا می کنند و طرفدار ها هستن که با ما میمونند و، کارمون رو بازی میکنن و حتی اگه مجانی هم گرفته باشه قدرشو میدونن
چرا پایه را به طور کامل روی گرافیک اورجینال خودمون بگزاریم؟ تا برچسب رومون نخوره، نگن اینا کپی کارند و طرفدارهای زیاد شوند.

ولی من مطمانم که اگه تیم به اندازه کافی توانایی داشته باشه میشه که mod خوبی ساخت که دیگه کسی mod نگاهش نکه و همه به عنوان IEST بشناسنش. ساختن این تیم سخته چون ما خودمون رو داریم به تهران محدود میکنیم؛ ولی ممکن هست.

جدا از این حرف ها، آقای aliam چی کار کنیم که شما رو توی تیم داشته باشیم؟ تابستان تهران هستید؟ وقتی هست؟ خطهای بعدی رو هم بخونید، شاید رفتیم روی unreal engine به جای cryENGINE2 ؛ البته تا وقتی که هردوی بازی ها official نیومدن تصمیم قطعی نیست.

نقل قول:

و اما ميرسيم به اصل مطلب: من يه سوال دارم.---آيا Cry Engine2 يه كم سنگين نيست؟
شما چند تا آدم رو سراغ داري كه بتونه Crysis با تمام جزييات اجرا كنه؟ اين موتور خيلي سنگينه و كمتر كسي سيستم مورد نياز براي اجراي اين بازي با حداكثر كيفيت رو داره.


راستش تازگی من هم که system requirement مال crysis رو دیدم یه کم احساس دارم میکنم که زیادی دیگه بالا هست. توی فکر unreal tournament 3 هم هستم. چون از beta اش که میبینم هم خیلی فریم بالا روی سیتم متوسط من میده و community بزرگتر مود سازی هم داره، با راهنمایی ها و مقالات بیشتری. فعلا تا crysis رو بازی نکنم نمی تونم بگم نظرم برگشته.

یک نگاهی به بچه های http://www.blackmesasource.com/ بندازید که دارن کل halflife-1 رو در halflife 2 باز سازی میکنند
http://cncreborn.planetcnc.gamespy.com/ هم که من روزگاری عضوش بودم داره tiberium sun رو تبدیل به بازی FPS میکنه و کیفیت کارشون بالاست.

_________________


イスト, IEST , ایست

the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie, the cake is a lie
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alimami
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 21 مرداد 1385
تعداد ارسالها: 242
محل سكونت: دنياي بازي


جمعه 4 آبان 1386 - 15:33
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

شاید رفتیم روی unreal engine به جای cryENGINE2

آهان اين شد يه چيزي.البتهUnreal Engine 3.0 هم سنگينه ولي هرچي هست بهتر ازcryENGINE2 ه.
منم از آلان مي رم Unreal Editorرو ياد بگيرم كه اگه خدا خواست بيام تو گروهتون.
در ضمن يه نيم نگاهي هم به Call of Duty4هم داشته باشيد كه هفته ي آينده مياد به بازار و موتور خوبي هم داره.همچنين ميتونه با DX8هم كار كنه كه براي اجرا رو سيستم هاي پايين خيلي خوبه و به درد مي خوره.
aliam, takavar2
خيلي ممنون از منابع و ماخذي كه معرفي كرديد خيلي به دردم خورد.اگه بازم كمك خواستم بهتون پيام خصوصي ميزنم .حتما حواستون به پيام خصوصي ها باشه.
----------------------------------------------------------------------------------------
aliam,
نقل قول:

همیشه یکی از جذاب ترین بخش ها بعد از هر بازی mod های اون هست و بازهم جذاب ترین بخش در این قسمت mod های multiplayer هست زیرا تموم شدنی در کار نیست....

من دنبال مطالبي از اين نوع هستم يا مثل اينكه تكاور گفت:
نقل قول:

2- mod هایی که فیلم ها، بازی های قدیمی و cancel شده ولی پرطرفدار رو باز سازی میکنند، مانند Dragon Ball Z که یک کارتون معروفه و براش چند مود تابحال ساخته شده، و یا CnCReborn که داره tiberium sun رو یه سورت FPS در میاره و بعد از گذشت 4 سال از تشکیل گروه، هنوز هم فعالیت داره.

اينم خيلي جالب بود.
اگه كسي منابعي داره كه از اين دست اطلاعاتي كه بالا نقل قول كردم رو معرفي ميكنه حتما بگه.
من دنبال اين نيستم كه:كلمه مد مخفف چه عبارتي هست و يا مدسازي به چي ميگن و چه نوع عملي هست.---چرا اينا مهم اند ولي در درجه اول هدف و اينجور چيزايي كه دوستان گفتن مهم است.---لطفا كمك كنيد---ممنون***
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 5 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |