Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> موتور دو بعدی Quick2D سری جدید !
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 14 شهريور 1391 - 22:33
پاسخ بصورت نقل قول
m_basij, Mohammad-R, ممنون Very Happy

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 6 مهر 1391 - 20:55
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
من باز اومدم. فکر کردید بی خیال انجین شدم ؟ نع !
هسته انجین رو از نو دارم می نویسم. همچنان با c# هست ولی ساختارش رو کاملاً عوض کردم. ایندفعه هسته کاملاً جدا هست و فعلاً بدون ادیتور. می خواستم با c++ بنویسم که چشمم به یک کتابخونه SDL خورد.
این پکیج 700 کیلوبایته که شامل هسته انجین و یک مثال کوچولو هست.
برای اجرا فایل main.js رو drag کنید روی فایل Quick2D.exe .
فایل نمونه به شما 300 اسپرایت میده که می تونید اونها رو در صفحه قرار بدید. روی سیستم من تا آخر 300 تا fps روی 60 بود. لطفاً دوستان دیگه هم تست کنید ببینید دچار افت fps میشید و اگر میشید، چقدر. البته نمایشگر fps نداره. من از FRAPS استفاده کردم.

http://dl.dropbox.com/u/98702938/cor...mance_test.rar

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 7 مهر 1391 - 15:42
پاسخ بصورت نقل قول
دانلود نسخه جدید با حجم 770 کیلوبایت

البته همچنان بدون ادیتور. شاید اصلاً ادیتور نذاشتم ! Notepad++ خیلی راحت تره :دی
در حال حاظر مشغول کار روی بخش instance creating هستم. گرچه با یک آرایه ساده قابل پیاده سازی هست ولی می خوام ساده تر باشه.

توابعی که در این نسخه قابل استفاده هستند:

كد:
double = load_texture (string);
draw_sprite (id, x, y);
draw_text (text, size, x, y);
set_origin (id, x, y);
set_cursor ("visible" or "invisible");
set_title (title);
set_screen (width, height);
get_width (id);
get_height (id);
double = screen_width;
double = screen_height;
exec ("script.js");
alert (message);
double = random (max);
window_mode (0 or 1);
quit ();
double = Length (string);
double = check_collision (id1, id2);


یک مثال همراه انجین هست که می تونید با Drag کردن فایل main.js روی Quick2D.exe اجراش کنید.
با بررسی فایل main.js میتونید با نحوه کد نویسی آشنا بشید.

تابع Project_Settings قبل از هر تابع دیگری فراخوانی میشه و فقط برای تنظیمات پروژه هست. نظیر تمام صفحه بودن، اندازه صفحه و تیتر.
تابع Start این تابع در ابتدای بازی و بعد از Project_Settings اجرا می شود. این تابع بهترین مکان برای تنظیمات ابتدایی بازی است.
تابع Update حلقه اصلی بازی هست.

به هیچ وجه از توابع نا مربوط به تنظیمات پروژه در تابع Project_Settings استفاده نکنید.

رویداد هایی که در این نسخه قابل استفاده هستند:

كد:
onMouseButtonPressed (e)
onMouseButtonReleased (e)
onMouseMove (e)
onMouseWheelMoved (e)
onKeyPressed (e)
onKeyReleased (e)


در رویداد های mouse pressed و mouse released اشاره گر e شامل Button ، X, Y هست. به بزرگی و کوچکی حروف دقت کنید. برای گرفتن مقدار Button باید به این شکل عمل کنید:
كد:
if (e.Button+""=="Left")
{
// Your code
}


در رویداد mouse move فقط مقادیر X, Y در دسترس هستند.
در رویداد mouse wheel مقدار e برابر با delta هست و نیازی به تبدیل نداره.
در رویداد های کیبورد، e نام کلید فشرده شده یا رها شده است.

دقت کنید، برای ایجاد حرکت با استفاده از کیبورد، باید به نحوی که در مثال هست عمل کنید. اگر مستقیم در رویداد بنویسید مثلاً x+=2 با هر بار فشردن کلید، با کمی delay مواجه خواهید شد. با روش مورد استفاده از مثال شما حرکت بسیار نرمی را خواهید داشت.
در مورد اسپرایت ها، انجین بطور خودکار اندازه تصویر را تشخیص داده و ترسیم می کند. امکان تغییر اندازه تصاویر بوسیله کد وجود ندارد.

ضمناً توابع get_width و get_height اندازه تصویر مشخص شده را بر می گردانند.
توجه داشته باشید، همیشه از load_texture در تابع Start استفاده کنید.

و در آخر، توابع اصلی Project_Settings ، Start ، Update را پاک نکنید.

قالب خالی برای فایل main.js ( می توانید فایل اصلی را با هر نامی که مایلید بسازید )

كد:
function Project_Settings(id)
{

}

function Start(id)
{

}

function Main(id)
{

}


اگر سوالی بود همینجا مطرح کنید Smile
با تشکر

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 8 مهر 1391 - 17:50
پاسخ بصورت نقل قول
نسخه 1.0.3 آماده شد با کلی امکانات دانلود کنید.

توابع اضافه شده در این نسخه:

كد:
LeftButton

RightButton

MiddleButton

rotate (id, angle)

double = xval_to_point (id, targetX, targetY, speed)

double = yval_to_point (id, targetX, targetY, speed)

double = xval_to_direction (id, angle, speed)

double = yval_to_direction (id, angle, speed)

angle = lookAt (id, targetX, targetY)

double = distance_to_point (id, targetX, targetY)

wait (milliseconds)

double = mouse_hit (id, mouseX, mouseY)


یک مینی گیم به همراه سورس کنار انجین هست.



احساس مکنم شدم خبرگذاری فارس. بابا یه نظری چیزی !

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


شنبه 8 مهر 1391 - 18:45
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, شهروز جان بهتر نیست اول حسابی روش کار کنی و تمام توابع مورد نیاز رو اضافه کنی و یجا یه ورژن stable بدی تا اینکه هر روز ورژن جدید بدی با 4 تا تابع بیشتر.

البته به نظر من!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 8 مهر 1391 - 19:16
پاسخ بصورت نقل قول
اشکان جان اینا ورژن نیستن. ریویژن هستن (revision) که به همین شکل ارائه میشن. ریویژن ها نسخه های جزئی قبل از ارائه نسخه های اصلی هستند که شامل تغییرات کوچیک و فیکس ها میشن.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


شنبه 8 مهر 1391 - 22:39
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز, میدونم ریویژن چیه, ولی معمولن ریویژن ها باگ هارو برطرف می کنن یا مثلاً چند تا تایعی که از زیر دست برنامه نویس در رفته. قرار نیست شما برای هر چندتا تابع جدید که اضافه می کنی یه ریویژن بدی بیرون!

باز البته این پیشنهاد من بود. انجین شماست و تصمیم گیری هم با خودتون! Cool

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 8 مهر 1391 - 22:52
پاسخ بصورت نقل قول
اشکان آخه تو نمیدونی من چند ده تا باگ رو تو هر کدوم اصلاح کردم Very Happy منتها من دیگه باگ لیست و فیکس لیست ندادم. ولی در هر صورت فعلاً خبری از نسخه جدید نیست چون این stable هست.
می خوام حسابی براش توتاریال بذارم اینجا.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 11 مهر 1391 - 01:02
پاسخ بصورت نقل قول
اوووف ! خیلی کار برد ولی بالاخره آماده شد.

نسخه 1.1.0 با ساختار کمی متفاوت، کلی باگ فیکس شده و یک ادیتور قشنگ به همراه امکانات جدید در کد نویسی و انجین صدا و امکان انیمیت کردن تصاویر Strip .

دانلود با لینک مستقیم
یا
دانلود از پیج وردپرس

توابع اضافه شده در این نسخه
كد:
ray_hit
draw_background
load_sound
play_sound
stop_sound


این پکیج شامل فایل نصب انجین و یک پروژه نمونه هست که توش سعی کردم تا جایی که امکان داره انواع شیوه های کد نویسی در این انجین رو بصورت گسترده بنویسم که با مطالعش بتونید سر از زیر و بمش در بیارید.
برای شروع انجین رو باز کنید و روی اون پوشه ی زرد کلیک کنید و پروژه Sample رو باز کنید. با کلیک روی هر آبجکت می تونید کدهاش رو ببینید.



_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 14 مهر 1391 - 20:32
پاسخ بصورت نقل قول
اصلاً کسی اینو دانلود کرد ؟
حتی یک کامنت هم نگرفتم ! می خواین اصلاً بیخیالش بشیم هم شما راحت بشین هم من.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 6 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |