Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> آشنایی با موتور های گرافیک ( کلی و مفید برای همه )
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 6 مهر 1387 - 20:57
پاسخ بصورت نقل قول
درباره تکسچر:
نحوه استفاده از کلمه تکسچر من رو به این فکر انداخت که ممکنه مفهوم دیگری مورد نظر باشه.
یه جور دیگه می پرسم.

"رندر کردن صحنه در یک تکسچر Floating Point" یعنی چی؟
توضیح : من تا حالا مستقیما از DX یا OGL استفاده نکردم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Legendary Dark Knight
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 18 آذر 1388
تعداد ارسالها: 7
محل سكونت: The Village Hidden In The Leaves


جمعه 20 آذر 1388 - 13:00
پاسخ بصورت نقل قول
lord_akinak نوشته:
بحث نهایی در مورد HDR ( مراحل بدست آوردن effect ) :
1 - رندر کردن صحنه در یک تکسچر Floating Point : بنابه نور پردازی که دلتوی بخواد ( Phong , Diffuse , Ambient occlude و یا هر چیزی ) صحنه رو در یک تکسچر Floating Point رندر می کنید.
2 - محاسبه Luminance ( درخشش ) صحنه : یک عملیات بازگشتی به شکل Post process ، کل صحنه توی یک تکسچر downscale میشه تا به یه تکسچر 1x1 برسیم ،( با ترکیب رنگ پیکسل های تکسچر های بزرگتر به کوچکتر )
3 - tonemapping : تغییر مقادیر HDR تکسچر Floating point به مقادیر LDR برای استفاده در Backbuffer که Integer Point هستش

در این بین میشه اگر Bloom و LenEffect هم خواسته باشیم میتونیم انجامشون بدیم ...
این عکس از DX SDK هست :


نقل قول:
اول یه تعریف از کلمه تکسچر ارائه کنید.

مطمئنن خودت میدونی چیه ولی هدفت از پرسیدنش فکر میکنم اینه که کسی که تازه کاره متوجه بشه ... باید بگم قصد تاپیک این نیست که در اون حد پایین بره ، عملا کسی که با اصطلاحاتی مثل این مشکل داره باید از سطح پایین تری شروع کنه ...

نقل قول:

بعدش من از این قضیه Floating point و integer point تنها حدسی که تونستم بزنم این بود که رزولوشن اعداد صحیح کم بوده و اجازه تفکیک در سطح بالا رو نمی داده.

در مورد اینها بهترین توضیح رو کنجکاو عزیز ارائه دادن / به نشون دادن همین 2 عکس از DX SDK اکتفا می کنم ( تصویری از Dynamic Environment Mapping در دو حالت Floating Point و Integer Point ) برای توضیح کامل به پست قبلی کنجکاو عزیز مراجعه کنید ...


ادیت ) لینک عکس ها اضافه شد Very Happy Smile
سلام
يه چيزايي از مقالتون ياد گرفتم.فقط نفهميدم كه اگر بخوايم يه بازي بسازيم براي نور پردازيش به صورتي كه گفته شد بايد از D3D استفاده كرد يا نرم افزارهاي گرافيكي مثل3D MAX ؟
بازم از مقالتون ممنون. Laughing

_________________
Dont ever lose"
sight of your dreams
and protect your
"honor
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
shahinexir
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 10 بهمن 1390
تعداد ارسالها: 1
محل سكونت: رشت


2 شنبه 10 بهمن 1390 - 12:47
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان بحث خيلي جالبيه و واقعا به اين اطلاعات نياز داشتم.ممنون از همگي.خيلي خوب ميشه اگر بيشتر اين موضوع بررسي شه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |