Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> یه مشکل ریاضی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 26 آذر 1390 - 18:00
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, خوب وضعیت چطور بررسی میشه؟ اینطوری باید بین کل آبجکتها (من اونهایی رو که تو Viewport بودن رو مثال زدم) یه حلقه باشه که هر دفعه ببینه آبجکت فعلی از اندیس حلقه با آبجکت های دیگه به غیر از این اندیس نزدیکی داره یا نه.

for(i=0;i<=objects.count-1;i++){
for(j=0;j<=objects.count-1;j++){
if(j != i){
ExamineNearness(object[i], object[j]);
}
}
}

یه کدی از خودم در آورده بودم! Twisted Evil منظورم در کل اینبود که در هربار step باید اینکار رو بکنه. از نظر من البته.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 26 آذر 1390 - 21:33
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM,

درسته با همون حلقه هم میشه فقط یه چیزی در مورد حلقه ای که نوشتی اینه که الان هر رابطه بین هر 2 تا Shape رو دو بار بررسی میکنی ... یعنی یه بار A به B رو حساب میکنی یه بار هم B به A که جفتش یکی هست ، تو اون جدولی که پست قبل گذاشتم رو ببین از 16 تا خونه فقط 6 تا رابطه Valid هست که باید محاسبه بشه ... بهتره حلقه ات رو اینطور بنویسی :

كد:

for ( i = 0 ; i  < objects.count  ; i++ ) {
   for( j = 0 ; j < objects.count - (i + 1) ; j++){
      ExamineNearness(object[i], object[j]); 
   }
}



در هر Step هم درسته باید این محاسبات انجام بشه اما چیزی که هست باید بهینه تر یشه که روشهای زیادی و البته پیچیده ای وجود داره ... مثلا میشه فضا رو با استفاده از یه سیستم درختی تجزیه کرد ، برا 2 بعدی QuadTree و برا 3 بعدی Octree ...

یه چیز دیگه هم جون من اون کدهاتو بذار داخل تگ ، چشام اینجوری شد -> Shocked
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 26 آذر 1390 - 21:43
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, پس درست فکر میکردم. دستت درست بابت اطلاعات. من کلا با این ساختمون داده مورد دارم!
خوب کدها رو کپی میکردی تو notepad Rolling Eyes . البت اوکی انشاالله که دفعه بعد خواستم سورس nVidia PhysX رو بذارم، میذارمشون توی تگ Very Happy .

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
soran
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 22 خرداد 1386
تعداد ارسالها: 190
محل سكونت: ايران-كردستان


جمعه 2 دي 1390 - 15:11
پاسخ بصورت نقل قول
عجب بحث خفنی Laughing
منم دارم با برنامه mmb رویدادهای فیزیکی را شبیه سازی میکنم البته شاید یه موتور ساده باش درست کردم Shocked
با خوندن این سه صفحه کلی ایده به ذهنم رسید، از دوستان خیلی ممنونم

_________________
همه میگن فردا بهتره
مگر امروز فردای دیروز نیست!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي آدرس AIM نام كاربري در پيغامگير Yahoo نام كاربري در پيغامگير MSN شماره ICQ
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |