kevin برنده مسابقه طراحی کاراکتر
تاريخ عضويت: 4 شنبه 17 فروردين 1384 تعداد ارسالها: 376 محل سكونت: پكن
1 شنبه 27 شهريور 1384 - 10:06 |
|
|
نقل قول: |
مسلما وقتي شما مي خواين حرف رو نابود كنين خيلي دوست دارين اسلحه توي دستتون رو ببينين .صرفا ديدن تيري كه معلوم نيست از كجا مياد به نظرم جالب نبود . پس دست به كار شدم .
يك چنين چيز ساده اي رو با مكس درست كردم. مسلسل رو در 31 فريم از چپ به راست گردوندم و درست از بالا و عقب اون در محيط پرسپكتيو رندر گرفتم(البته 6 بار رندر گرفتم تا اندازه درست رو پيدا كردم )سپس با گيف انيماتور تبديل به گيف شد . حالا يه فايل گيف دارم كه در 31 فريم از چپ به راست ميگرده .
حالا تنها كار باقيمانده اين بود كه اون رو در جاي مناسب قرار داده و image_index هاي اون رو به مكان نشانه رو حساس كنم .(با يه معادله خطي ساده ). به اين ترتيب كه وقتي نشانه رو كاملا سمت چپ باشه اين مسلسل در فريم 0 مي مونه و وقتي كاملا در سمت راست باشه در فريم 31 و شما فكر ميكنين كه دارين مسلسل رو مي چرخونين . اونم در فضاي 3 بعدي و ايزومتريك.
اما :
وقتي شما نشانه رو را به سمت بالا پايين مي برين ميبينين كه نوك مگسگ مسلسل هم بالا پايين مي ره !!!
به نظر شما اين ديگه چطوري طراحي شده ؟؟؟
استفاده از صداي خوب يكي از چيزايي يه كه به بازيتون جون ميده . من سعي كردم كه از صداهاي ديناميك براي اين بازي استفاده كنم بدين شكل .
اغلب صدا ها به شكل استريو پخش ميشن . در آركومان پخش صدا بعد از اسم فايل صوتي يك عددي هست بين 0 تا يك 1 .0 يعني كاملا چپ و 1 يعني كاملا راست .
شما يك متغير حساس به مكان ايكس جسمتون (مثلا هواپيما ) اونجا تعريف كنين كه مطابق موقعيت مكاني هواپيما عددي بين 0 تا يك رو به شما بده . مثلا:
z=havapeyma.x/room_width
خوب آسون شد .
حالا هرجا كه هواپيما تركيد (مثلا كاملا سمت چپ ) اين متغير ميشه صفر و صدا كاملا از باند چپ شنيده ميشه و .....
اميد وارم جالب بوده باشه . تو اين بازي به شدت روي اين نكته هاي ريز كار شده . پس سوال كنين و خجالت نكشين .
|
mory جان از راهنمایی هات ممنون(ببخشید یکم دیر جواب دادم )
آی......... که من از آدم های خلاق خوشم میاد |
_________________ سعيد باقري |
|