Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نجات بندر -> طراحي صداي ديناميك و استريوي واقعي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


جمعه 11 شهريور 1384 - 02:35
پاسخ بصورت نقل قول
استفاده از صداي خوب يكي از چيزايي يه كه به بازيتون جون ميده . من سعي كردم كه از صداهاي ديناميك براي اين بازي استفاده كنم بدين شكل .

اغلب صدا ها به شكل استريو پخش ميشن . در آركومان پخش صدا بعد از اسم فايل صوتي يك عددي هست بين 0 تا يك 1 .0 يعني كاملا چپ و 1 يعني كاملا راست .

شما يك متغير حساس به مكان ايكس جسمتون (مثلا هواپيما ) اونجا تعريف كنين كه مطابق موقعيت مكاني هواپيما عددي بين 0 تا يك رو به شما بده . مثلا:

z=havapeyma.x/room_width
خوب آسون شد .

حالا هرجا كه هواپيما تركيد (مثلا كاملا سمت چپ ) اين متغير ميشه صفر و صدا كاملا از باند چپ شنيده ميشه و .....

اميد وارم جالب بوده باشه . تو اين بازي به شدت روي اين نكته هاي ريز كار شده . پس سوال كنين و خجالت نكشين .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kevin
برنده مسابقه طراحی کاراکتر
برنده مسابقه طراحی کاراکتر


تاريخ عضويت: 4 شنبه 17 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 376
محل سكونت: پكن


1 شنبه 27 شهريور 1384 - 10:06
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

مسلما وقتي شما مي خواين حرف رو نابود كنين خيلي دوست دارين اسلحه توي دستتون رو ببينين .صرفا ديدن تيري كه معلوم نيست از كجا مياد به نظرم جالب نبود . پس دست به كار شدم .



يك چنين چيز ساده اي رو با مكس درست كردم. مسلسل رو در 31 فريم از چپ به راست گردوندم و درست از بالا و عقب اون در محيط پرسپكتيو رندر گرفتم(البته 6 بار رندر گرفتم تا اندازه درست رو پيدا كردم )سپس با گيف انيماتور تبديل به گيف شد . حالا يه فايل گيف دارم كه در 31 فريم از چپ به راست ميگرده .

حالا تنها كار باقيمانده اين بود كه اون رو در جاي مناسب قرار داده و image_index هاي اون رو به مكان نشانه رو حساس كنم .(با يه معادله خطي ساده ). به اين ترتيب كه وقتي نشانه رو كاملا سمت چپ باشه اين مسلسل در فريم 0 مي مونه و وقتي كاملا در سمت راست باشه در فريم 31 و شما فكر ميكنين كه دارين مسلسل رو مي چرخونين . اونم در فضاي 3 بعدي و ايزومتريك.

اما :
وقتي شما نشانه رو را به سمت بالا پايين مي برين ميبينين كه نوك مگسگ مسلسل هم بالا پايين مي ره !!!
به نظر شما اين ديگه چطوري طراحي شده ؟؟؟





استفاده از صداي خوب يكي از چيزايي يه كه به بازيتون جون ميده . من سعي كردم كه از صداهاي ديناميك براي اين بازي استفاده كنم بدين شكل .

اغلب صدا ها به شكل استريو پخش ميشن . در آركومان پخش صدا بعد از اسم فايل صوتي يك عددي هست بين 0 تا يك 1 .0 يعني كاملا چپ و 1 يعني كاملا راست .

شما يك متغير حساس به مكان ايكس جسمتون (مثلا هواپيما ) اونجا تعريف كنين كه مطابق موقعيت مكاني هواپيما عددي بين 0 تا يك رو به شما بده . مثلا:

z=havapeyma.x/room_width
خوب آسون شد .

حالا هرجا كه هواپيما تركيد (مثلا كاملا سمت چپ ) اين متغير ميشه صفر و صدا كاملا از باند چپ شنيده ميشه و .....

اميد وارم جالب بوده باشه . تو اين بازي به شدت روي اين نكته هاي ريز كار شده . پس سوال كنين و خجالت نكشين .

mory جان از راهنمایی هات ممنون(ببخشید یکم دیر جواب دادم Embarassed )
آی......... که من از آدم های خلاق خوشم میاد Laughing Razz

_________________
سعيد باقري
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


2 شنبه 28 شهريور 1384 - 01:19
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

mory جان از راهنمایی هات ممنون(ببخشید یکم دیر جواب دادم

انشالله كه اين بازي در قسمت بازي هاي در دست ساخت قرار بگيره . اون وقت مفصلا تجربه هايي كه تو ساخت اين بازي بدست آوردم (نه اون دمويي كه ميبينين بازي كلا فرق داره ) رو به شما ياد بدم .

نقل قول:

آی......... که من از آدم های خلاق خوشم میاد


اينا از سر زور به ذهن آدم ميرسه . هركي هم مثل من واسه يه كار ريز 8 ساعت پشت كامپيوتر بشينه اين چيزا مياد به ذهنش . مثلا براي طراحي هوش مصنوعي يه هواپيما ها چيزي حدود 30 ساعت نخوابيدم . تازه اونم فقط طرح اوليش در اومد ....

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


2 شنبه 28 شهريور 1384 - 01:31
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

mory جان از راهنمایی هات ممنون(ببخشید یکم دیر جواب دادم

انشالله كه اين بازي در قسمت بازي هاي در دست ساخت قرار بگيره . اون وقت مفصلا تجربه هايي كه تو ساخت اين بازي بدست آوردم (نه اون دمويي كه ميبينين بازي كلا فرق داره ) رو به شما ياد بدم .

نقل قول:

آی......... که من از آدم های خلاق خوشم میاد


اينا از سر زور به ذهن آدم ميرسه . هركي هم مثل من واسه يه كار ريز 8 ساعت پشت كامپيوتر بشينه اين چيزا مياد به ذهنش . مثلا براي طراحي هوش مصنوعي يه هواپيما ها چيزي حدود 30 ساعت نخوابيدم . تازه اونم فقط طرح اوليش در اومد ....

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |