Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تالار ایده ( اتاق فکر ) -> عوامل موفقیت یک بازی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

عوامل موفقیت یک بازی
نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


2 شنبه 4 بهمن 1389 - 23:00
پاسخ بصورت نقل قول
من دارم رو اینکه چگونه یک بازی رو میشه با محبوبیت بالا طراحی کرد تحقیق میکنم دوست دارم ایده های شما رو در مورد یک بازی با موفقیت بالا رو بدونم

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


3 شنبه 5 بهمن 1389 - 00:57
پاسخ بصورت نقل قول
معلومه.بازی ای که نظر مخاطب توش مهمترین چیز باشه محبوبه.بازی ای که حرفه ای ترین آدم ها تو ساختش باشن محبوبه.ولی ربطی به انجین نداره
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


3 شنبه 5 بهمن 1389 - 01:05
پاسخ بصورت نقل قول
به عنوان سازنده بازی مخاطب چی می خواد میتونی بفهمی ؟

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


3 شنبه 5 بهمن 1389 - 01:07
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من مهمترین عامل محبوبیت بازی یه داستان قوی و هدف داره!

شخصیت پردازی خوب، گیم پلی و گرافیک، و البته تبلیغات هم تاثیر زیادی تو محبوبیت بازی داره!

همه ی اینها مربوط به بازی هایی که یک خط داستانی رو دنبال می کنن! درمورد بازی های کوچیک فقط و فقط عامل ایده موثره!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hoplite
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 4 شنبه 9 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 193


3 شنبه 5 بهمن 1389 - 01:21
پاسخ بصورت نقل قول
vahidpoor نوشته:
به عنوان سازنده بازی مخاطب چی می خواد میتونی بفهمی ؟

کار سختیه.چندتا راه داره به نظر من
1-اینکه یه دفعه بازیتو دادی بیرون و یه جاهاش رو همه بهش گیر دادن(نشریات،کاربران)
2-تو سایت خود بازیت نظر سنجی بذاری(9فکر نکنم کار خوبی باشه چون بازی لو میره)
3-چندتا از بازی خورها رو جمع کنی و ازشون بپرسی.هیچ کس نمیتونه مثل یه بازی خور مفید باشه Laughing
4-نمیدونم Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Fantasy.Gamer
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آذر 1388
تعداد ارسالها: 278
محل سكونت: کنار کامپیوتر


3 شنبه 5 بهمن 1389 - 07:55
پاسخ بصورت نقل قول
بستگی به علایق مردم داره.
الف)کسانی که انگلیسی بلد نیستن یا بهتر بگم زبان بازی به زبان بازی کن نخوره مسلما بازی ای که توش بکش بکش یا اذیت کردن توش باشه مسلما بهتره(البته همه اینجوری نیستن)

ب)یه عده هم هستن که زبان بازی رو می تونن ترجمه کنن
اگر این بازی از مسائل فنی از قبیل گرافیک،گیم پلی،هوش مصنوعی و..... خوب باشه(از نظر مسائل فنی بهترین نباشه) ولی داستان خوبی داشته باشه

ج)یه عده هم هستن از جلوه های ویژه خیلی خوششون میاد و یا بهتر بگم
از بهترین گرافیک و یا از بهترین کاراکتر و بهترین .............

ولی طرفداران مورد الف از همش بیشتره ولی خودتون می دونید که بهترین نیستن

دیگه نظری ندارم.

حالا این شما و این هم بچه های کشورت .ببین مردم ما از چی خوششون میاد بعدش
بشین واسشون بازی بساز. Very Happy

_________________
هیچ وقت دعا نکن جای دیگران باشی زیرا در اینصورت جای تو خالی می ماند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


4 شنبه 6 بهمن 1389 - 11:57
پاسخ بصورت نقل قول
سوال بسیار خوبیه و اين يه بحث كليه و واقعا ميشه در موردش يه كتاب نوشت Surprised
موفقيت يه كلمه نسبيه. موفقيت يه بازي بسته به هدف اون بازي تعريف ميشه. مثلا موفقيت يه بازي تو ايران يعني اينكه اون بازي پابلیش بشه همین. موفقیت یه بازی توی بعضی از کشورها فقط یعنی موفقیت در همون کشور (با توجه به فرهنگ حاکم در همون کشور) و اما موفقیت یه بازی در سطح جهانی یه بحث کاملا متفاوته.
اگه می خواید بازیتون تو ایران موفق باشه فقط کافیه همت داشته باشید. پشتکار داشته باشید و البته کمی هم پول.
اما می خوام کلی نگاه کنم به قضیه و فقط چند نکته ای که الان به ذهنم میرسه رو بگم
برای موفقیت یه بازی باید بازی شما در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشه، گرافیک، هوش مصنوعی، فیزیک، داستان، محیط، روایت داستان، صدا و ...
برای اینکه بتونید یه همچین بازی بسازید باید در همه این زمینه ها متخصص باشید!!! مسلما این یه کار فردی نیست و نیاز به گروهی از متخصصین داره (این یکی از دلایلیه که بازیها را معمولا جزو نرم افزارهای بزرگ به حساب میارن چون نیاز به تعداد زیادی متخصص مختلف در کنار هم داره). علاوه بر این متخصص ها نیاز به افراد با دانش بالای مدیریت سیستم های نرم افزاری داره تا بتونن در سطوح مختلف به کار ساخت بازی نظارت داشته باشن. این موارد برای بازیهای کوچک هم صدق می کنه البته با مصداق کوچکتر و چون گرافیک در بازهای کوچک معمولا ساده تره، ایده و داستان اونجا اهمیت بیشتری پیدا می کنه.
قبل از اینکه شروع به ساخت بازی کنید باید بازار هدفتونو بشناسید. باید بدونید این بازی قراره کجاها بازی بشه، چه سنی بازی را انجام میدن و .... دونستن این مسائل کمک می کنه تا بازی را جوری طراحی کنید که متناسب با بازار هدف باشه مثلا استفاده از شخصیت های کمیک بخ جای شخصیت های جدی و واقعی برای سنین پایینتر. این کارها توی شرکتهای پیشرفته با استفاده از علم جدید Data Mining انجام میدن. البته برای بازیهای کوچکتر هم میشه از این روشها استفاده کرد.
بازاریابی و تبلیغات هم بخش مهمی از ساخت یه بازیه. یادمه چند سال پیش چند جلد کتاب بازیسازی خوب منتشر شده بود که یکی از اونها فقط به بحث بازاریابی اختصاص داشت و این نشون میده که چقدر مسئله بازاریابی مهمه.

بهترین راه اینه که علاوه بر مطالعه تخصصی در مورد بازی سازی، مقالات و نقدهای بازیهای موجود و بازیهایی که نزدیک به بازی مورد نظر ما هستن را مطالعه کنیم. کتبی که در مورد مهندسی نرم افزار و مخصوصا پروژه های بازیسازی هستن را مطالعه کنیم. کتب و مقالاتی در مورد مدیریت پروژه ها و بازاریابی نرم افزارها و مخصوصا بازیها مطالعه کنیم. صد البته بازیبازها هم کمک خیلی زیادی میتونن به بازیسازها بکنن. باید نظراتشونو جدی بگیریم.

من خواهشم اینه که دوستان این بحثو جدی بگیرن تا بتونیم کمی با جزییات بیشتر بحث کنیم. مثلا اینکه نکات مهم برای پذیرش و قبول یه شخصیت در بازیهای کامپیوتری از دید شما چیه؟

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدی پین
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 31 مرداد 1390
تعداد ارسالها: 35
محل سكونت: جایی در آنطرف ماوراء


4 شنبه 9 شهريور 1390 - 14:55
پاسخ بصورت نقل قول
Fantasy.Gamer نوشته:
بستگی به علایق مردم داره.
الف)کسانی که انگلیسی بلد نیستن یا بهتر بگم زبان بازی به زبان بازی کن نخوره مسلما بازی ای که توش بکش بکش یا اذیت کردن توش باشه مسلما بهتره(البته همه اینجوری نیستن)

ب)یه عده هم هستن که زبان بازی رو می تونن ترجمه کنن
اگر این بازی از مسائل فنی از قبیل گرافیک،گیم پلی،هوش مصنوعی و..... خوب باشه(از نظر مسائل فنی بهترین نباشه) ولی داستان خوبی داشته باشه

ج)یه عده هم هستن از جلوه های ویژه خیلی خوششون میاد و یا بهتر بگم
از بهترین گرافیک و یا از بهترین کاراکتر و بهترین .............

ولی طرفداران مورد الف از همش بیشتره ولی خودتون می دونید که بهترین نیستن

دیگه نظری ندارم.

حالا این شما و این هم بچه های کشورت .ببین مردم ما از چی خوششون میاد بعدش
بشین واسشون بازی بساز. Very Happy


دمت گرم باهات کاملا موافقم ضمنا باید بگم که دقیقا همون چیزی که می خواستم بگم رو گفتی Laughing

_________________
خوشبختی از ان کسانی است که در پی خوشبختی دیگران هستند
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدی پین
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 31 مرداد 1390
تعداد ارسالها: 35
محل سكونت: جایی در آنطرف ماوراء


4 شنبه 9 شهريور 1390 - 14:57
پاسخ بصورت نقل قول
Fantasy.Gamer نوشته:
بستگی به علایق مردم داره.
الف)کسانی که انگلیسی بلد نیستن یا بهتر بگم زبان بازی به زبان بازی کن نخوره مسلما بازی ای که توش بکش بکش یا اذیت کردن توش باشه مسلما بهتره(البته همه اینجوری نیستن)

ب)یه عده هم هستن که زبان بازی رو می تونن ترجمه کنن
اگر این بازی از مسائل فنی از قبیل گرافیک،گیم پلی،هوش مصنوعی و..... خوب باشه(از نظر مسائل فنی بهترین نباشه) ولی داستان خوبی داشته باشه

ج)یه عده هم هستن از جلوه های ویژه خیلی خوششون میاد و یا بهتر بگم
از بهترین گرافیک و یا از بهترین کاراکتر و بهترین .............

ولی طرفداران مورد الف از همش بیشتره ولی خودتون می دونید که بهترین نیستن

دیگه نظری ندارم.

حالا این شما و این هم بچه های کشورت .ببین مردم ما از چی خوششون میاد بعدش
بشین واسشون بازی بساز. Very Happy


دمت گرم باهات کاملا موافقم ضمنا باید بگم که دقیقا همون چیزی که می خواستم بگم رو گفتی Laughing

_________________
خوشبختی از ان کسانی است که در پی خوشبختی دیگران هستند
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |