Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> موتور بازی ما - دانلود 389 کیلوبایت
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


3 شنبه 29 دي 1388 - 14:11
پاسخ بصورت نقل قول
در دو روز گذشت به شدت مشغول کار روی کامپایلر بودم. به یه جاهایی هم رسیدم. الان فقط درگیر عملگر جدا کننده آرگومان ها در صدا زدن توابع هستم که اگه این رو هم درست کنم بحث expression parsing تمومه. بعد باید برم سراغ ساینتکس اصلی زبان...
همین امروز فردا یه نمونه میزارم. اگر کسی خواست الگوریتمش رو هم بهش میگم. Arrow

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 30 دي 1388 - 23:34
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی خوب پیشرفت می کنی. من داشتم به یچیزی فکر می کردم. اگه بتونی یه سه تا برنامه زیر درست کنی و بشه مثل یک مجموعه خیلی خوب میشه.
Script Editor: برای نوشتن اسکریپت ها.
Game Optimizer: برای تطبیق دادن اسکریپت ها با اشیاء بازی.
Game Designer: برای طراحی مراحل و محیط بازی.

drblack, اگه خواستی script editor درست کنی من هستم ! من کلی با ویرایشگر کار کردم. کاراهیی که می تونم بکنم این هاست:
نوشتن Syntax Highlighting
نوشتن Script Controlling
خطا یابی البته اگهبخوای کاملا مثل debug باشه باید خودت که اسکریپتت رو می دونی ور بری باهاش. Surprised
البته من خوره کار با فایل هام. نه تو دات نت. اگه خواستی سورس هات رو باینری یا انکود کنی شدیدا همکاری می کنم.
همین.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


5 شنبه 1 بهمن 1388 - 13:12
پاسخ بصورت نقل قول
ماهان ما نیز هم...
خوب من خودم یه نمونه ساده از اسکریپت ادیتور رو همون اول ساختم که فقط Syntax Highlighting داره(در واقع کلمات کلیدی و اسم توابع موتور رو با رنگ آبی نشون میده)

این script controlling رو من خداییش نمیدونم یعنی چی Question . همین دیگه سطح سوادم پایینه.

اون دیباگر رو هم یه جوری جاسازی میکنیم توی pre-compiler یعنی مثلا breakpoint ها و watch ها (و همچنین step ها) به خود کد اضافه میشن. البته کاربر متوجه نمیشه.

خوشحال میشم اگه بتونی کمک کنی. ولی کلا کار ما دات نتی هست. اون انکود و انکرایپت و اینا رو هم من هم باهاش خیلی حال میکنم.

در مورد لول ادیتور : نمونه اولیه رو ساختم میتونی فکر کنم توی صفحه قبل همین تاپیک دانلود کنی. اگر کردی یه نگاه به فایل های lvlی که سیو میکنه بنداز. ببین میتونی انکودش رو کشف کنی PDT_002 . سادس. جابه جاییه
----

این هم اسکریپت ادیتور. خیلی سادس (مثل همیشه) خوشحال میشم نظرتون رو بدونم.
فقط کسایی که موتور رو هم دانلود کردن اسکریپ ها رو روی اون امتحان کنن خیلی حال میده (حداقل برای من):
لینک (12 کیلو بایت):
http://www.4shared.com/file/202960074/8def6f09/Dream_Engine-SED.html
(حتما یه نگاه به اون فایل keywords بندازید)

این کامپالر اعصاب منو خورد کرده.... Confused سرش رو درست میکنی تهش خرابه. تهش رو ردیف میکنی دوباره سرش مشکل پیدا میکنه. (منظور از سر front-end و منظور از ته back-end هست. یه وقت فکر نکنید من از روی هوا یه چیزی میگم ها.Embarassed )

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


5 شنبه 1 بهمن 1388 - 13:49
پاسخ بصورت نقل قول
drblack, خوبه!.
script controlling همون حالت دیباگ هست ولی از یه نظر دیگه. در واقع ( مفسر یا دیباگر خطی )

البته خوبه برای دیباگ اینکار رو می کنی خیلی کارت راحت میشه. اگه جهش بزنم به دات نت حتما کمکت میکنم. لول ادیتور رو اجراء کرده بودم ولی فایل لول هاشو ندیده بودم !. البته جا به جایی خوبه ولی بعضی اوقات کار دست آدم میده!. Surprised

در هر صورت بتونم کمکت می کنم.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


شنبه 3 بهمن 1388 - 19:18
پاسخ بصورت نقل قول
خوب چه خبر.

توی این چند روز یه خط هم ننوشتم (کد منظورمه) ولی تا دلتون بخواد نقشه و نمودار و طرح کشیدم. یه جور شی گرایی محقر کشف کردم که جیز جالبیه.
یه فکر هم به نظرم رسید اونم اینه که اینو فقط برای یه سبک خاص بازی بسازم مثلا پلتفرم یا ادونچر دو بعدی که در این صورت کار ساختن اسکریپت انجین راحت تر میشه چون دیگه زیاد قرار نیست انعظاف پذیر باشه.

دیگه اینکه آقا کسی یه کتابخونه گرافیکی خوب سراغ ندازه که به جای xna از اون استفاده کنم.
SDL رو خودم میدونم لطفا اگه چیز دیگه ای میدونید بگید...

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


شنبه 3 بهمن 1388 - 20:10
پاسخ بصورت نقل قول
فکر کنم منظور شما اینه که یک رندر گر می خواهید . درسته.
فکر کنم ogre برای شما خیلی مناسب باشه .
اینم سایتش : http://www.ogre3d.org/
یا حق Idea
میگم می شه سورس کارتون رو بزارید تا ماهم بفمیم دقیقا چی داخل نوشتید Question

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 3 بهمن 1388 - 20:28
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

نقل قول:
دیگه اینکه آقا کسی یه کتابخونه گرافیکی خوب سراغ ندازه که به جای xna از اون استفاده کنم.
SDL رو خودم میدونم لطفا اگه چیز دیگه ای میدونید بگید...


شاید این به دردت بخوره ...
http://www.opentk.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali_Hashemi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: Earth


شنبه 3 بهمن 1388 - 22:41
پاسخ بصورت نقل قول
تصمیم خوبی گرفتید که با XNA ادامه نمیدید.

من هم Ogre رو پیشنهاد می کنم.
بهترین گزینه هست.
اوپن سورس , مولتی پلتفرم , منابع آموزشی بسیار گسترده , تا حدبسیار زیادی Up To Date,....
در نسخه جدیدش از iPhone هم پشتیبانی میکنه:
http://www.3d-test.com/interviews/ogre3d_iphone_1.htm
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
drblack
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 1 شنبه 4 فروردين 1387
تعداد ارسالها: 122
محل سكونت: خوب معلومه همینجا!


شنبه 3 بهمن 1388 - 22:44
پاسخ بصورت نقل قول
m_basij کار من دو بعدیه و نیازی نیست که از یه چیزی مثل ogre استفاده کنم.

نقل قول:

میگم می شه سورس کارتون رو بزارید تا ماهم بفمیم دقیقا چی داخل نوشتید


انتظار دارید توش رمان نوشته باشم؟ چی نوشتید نداره. یه سری کلاس ساده که از xna استفاده میکنه همین. هلو برو توی گلو. کدها بسیار ساده هستن و فکر نمیکنم حالا حالا ها ارزش اینو داشته باشن که اینجا یا هر جای دیگه بزارمشون.
کلا این پرژه چیز زیاد جدی و خفنی نیست فقط به عنوان سرگرمی دنبالش میکنم.اگه یه روزی هم که هسش نبود بی خیالش میشم.

opentk رو هم میرم سراغش PDT_002

_________________
دست یکی از اعضای بدن انسان است!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


شنبه 3 بهمن 1388 - 23:04
پاسخ بصورت نقل قول
اقای drblack کاملا درسته که شما می خواهید دو بعدی بسازید.
اما من یک ایده دارم و اگه بشه انجین خودم رو اونجوری می سازم. البته اگه برسم و کتاب c++ رو کامل بخونم. دلیلم هم اینه: اگه شما کاراکتر و هر وسیله داخل یازی سه بعدی باشه ولی کار دو بعدی باشه بیننده با یک جلوه چشم گیر رو برو می شه. و کلا بهتر می شه.
در مورد دومین سوالم که شما اینجوری جواب دادید. راستش من می خواستم یک انجین بنویسم ولی نمی دونم برای شروع چی ینویسم، چی تعریف کنم ، چه کلاسی رو طراحی کنم،
برای همین گفتم شاید با کمک شما بتونم انجینم رو بنویسم.
با اینم حال.
مرسی. Idea

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |