Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیهای کامپیوتری روز -> پیشنمای بازی Just Cause 2
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

پیشنمای بازی Just Cause 2
نويسنده
پيغام
Mr_Dragon
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 15 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 329
محل سكونت: My Computer


1 شنبه 7 تير 1388 - 10:36
پاسخ بصورت نقل قول

مقدمه :
بازی Just Cause از سری بازیهایی بود که با سروصدای زیاد وارد بازار شد و بی سروصدا محو شد . شاید JC انتظارات خیلی ها را برآورده نکرد اما به عنوان یک بازی مقطعی چندان هم بد نبود . حدود 2 سال نیم از انتشار قسمت اول میگذرد و حالا کمپانی سازنده ی این بازی یعنی Avalanche Studios اعلام کرده که قسمت دوم ، تا آخر سال 2009 روانه ی بازار میشود . قسمت دوم بازی به لحاظ گرافیکی پیشرفت شایان توجه داشته اما شاید روند بازی کمی تکراری باشد . بهتر است در ادامه ی پیشنما در مورد قسمت های مختلف بازی بیشتر توضیح داده شود .



روند بازی :
JC2 به لحاظ تکنولوژی نسبت به قسمت قبلی پیشرفت های زیادی داشته است . یکی از این ویژگی ها Open-World بودن بازی است . میتوانید در هوا پرواز کنید ، در محیط ها رفت و آمد کنید و در زیر آب شنا کنید و به هر نقطه ای که میخواهید سر بزنید . این نقاط شامل کوه های پوشیده از برف ، جنگلها ، صحراها ، شهر و سایر نقاط بازی است . همچنین فضای کلی بازی چیزی حدود 600 کیلومتر مربع است ، که این فضای خوبی است . از دیگر ویژگی ها این است که شما هر وسیله ی نقلیه ای را که در بازی ببینید میتوانید سوار آن شوید و در بازی بیش از 100 وسیله ی نقلیه تعبیه شده است . از دیگر تنوعات موجود در بازی ، وجود سلاح ها و اسلحه های بسیار زیاد است . این سلاح ها شامل : اسلحه های یک دستی و دو دستی ، انواع موشک ، نارنجک ، مواد اشتعال زا و ماشین های مجهز به اسلحه میباشد . شخصیت اصلی بازی در قسمت اول یعنی ریکو رودریگوئز ( Rico Rodriguez ) در قسمت دوم نیز بر میگردد و شما باید هدایت آن را به عهده بگیرید . او توانست از خطراتی که در منطقه ی Caribbean او را تهدید میکردند جان سالم به در ببرد . در این قسمت از بازی او به جزیره ی دیگری نقل مکان میکند . اما این جزیره San Esperito نیست . بلکه جزیره ای کوچک با جمعیت کمتر است . این جزیره ی ساختگی و خیالی Panau نام دارد که در کنار آن اقیانوسی وجود دارد . در ادامه Rico باید با Baby Panay که شخصیتی ستمگرانه و دیکتاتور و قدی کوتاه دارد رویارویی کند .


از نکات چشمگیر این بازی وجود طبیعت دینامیکی آن است . وجود شرایط اقلیمی خاص در منطقه ، وجود آسمان خراشهای زیبا در شهر ، حرکت زیبای شاخ و برگ درختان در جنگل ، رشته کوه های مملو از برف ، ساحل پوشیده شده از نور خورشید همگی نشان دهنده ی یک طبیعت متحرک و دینامیک در بازی هستند . حتی در ارتفاعات ، ارتفاع برف به چند متر میرسد و راه رفتن برای شما دشوار میشود ! Eidos اعلام کرده که Game Play بازی نسبت به نسخه ی قبلی کاملا پیشرفت داشته . در این میان میتوان به بالارفتن هوش مصنوعی دشمنان اشاره کرد . مثلا وقتی شما مشغول درگیری با دشمنان هستید میبینید که به خوبی از همدیگر پشتیبانی میکنند و تنها راه شما برای از بین بردن آنها شلیک کردن به وسایل نقلیه ای است که در آنها قرار دارند ( البته این راه فقط برای زمانی چاره ساز است که دشمن شما روی وسیله ی نقلیه ای سوار باشد !!! ) . از دیگر نکات مثبت Game Play ، وجود مراحل بسیار زیاد و پیچیده نیز هست . همچنین کارکنان استدیو سوئدی Avalanche Studios در تلاش هستند تا حیوانات زیادی را نیز در بازی اضافه کنند . حرکات با چتر نجان Rico نیز بیشتر به واقعیت نزدیک شده و شما میتوانید در بازی به وسیله ی چتر نجات بر روی هلیکوپتری که در هوا در حال پرواز است فرود بیایید و خلبان آن را بکشید و خود هدایت هلیکوپتر را به عهده بگیرید. همچنین کنترل Rico هنگام شنا کردن نیز راحت تر شده . برای تمام کردن قسمت اول Just Cause شما حدود 5 یا 6 ساعت زمان لازم داشتید . اما قسمت دوم کمی طولانی تر شده و همچنین شما برای باز کردن ( Unlock ) کردن مراحل جدید بایستی در بازی کارهای حاشیه ای نیز انجام دهید .


گرافیک :
گرافیک بازی واقعا نسبت به نسخه ی اول پیشرفت داشته و حرفهای بسیار زیادی برای گفتن دارد . شاید بتوان گفت بهترین نمره ای که به این بازی در بخش های مختلف میتوانیم بدهیم همین گرافیک باشد . هرچند که Game Play بازی نیز شما را راضی نگه میدارد . در اسکرین شات های بازی گرافیک حرف اول را میزند . در یکی از صحنه ها Rico باید پایگاه دشمنان را با نارنجک منفجر کند . بعد از پرتاب نارنجک ، به قدری انفجار طبیعی صورت میگیرد که شما بازی را با فیلم اشتباه میگیرید ! صحنه های انفجار بازی واقعا دلگرم کننده و هیجان آور هستند . دودهای حاصل از انفجار نیز با حالتی حباب گونه و تو در تو به زیبایی رقیق میشوند . همچنین انعکاس نور از روی شیشه های وسایل نقلیه نیز از دیگر نکات بارز مربوط به نور پردازی بازی است . صخره ها و کوه ها نیز بسیار عالی کار شده اند . به طوری که شما میتوانید مقداری عمیق بودن یا نبودن قسمتی از یک کوه را به راحتی حدس بزنید . ایجاد لایه های پشت سر هم و ناموزون نیز در رشته کوه ها به زیبا تر شدن بازی افزوده است . چهره و اندام خود Rico نیز با جزیئات مناسب در بازی نمایان است . به طور کلی میتوان گفت گرافیک بازی در حد کاملا قابل قبولی است !

صدا :
با وجود Game Play و گرافیک خوب بازی ، بخش صدا اگر هم ضعیف باشد به چشم نخواهد آمد ! در مورد صدا و موسیقی های این بازی هیچ گونه اطلاعاتی در دست نیست . متاسفانه دمویی هم از بازی به صورت رسمی توسط Eidos پخش نشده تا بتوان در مورد صدا بیشتر قضاوت کرد . قسمت صدای این پیشنما بعد از پخش دموهای بازی ویرایش خواهد شد .


نتیجه : با کمی تحقیق متوجه میشویم که بازی نسبت به قسمت اول صد در صد پیشرفت داشته . چه از نظر Game Play و چه از نظر گرافیک . ولی به قول معروف " شنیدن کی بود مانند دیدن ! " . تا زمانی که بازی عرضه نشود باید به همین اطلاعات خلاصه بسنده کنیم و در ذهن خود JC 2 را بازی در حد قابل قبول فرض کنیم . پس از عرضه ی بازی بیشتر میتوان در این مورد بحث و گفتگو کرد !!!

اطلاعات تکمیلی :
نام کامل بازی : Just Cause 2
سازنده : Avalanche Studios
ناشر : Eidos
تاریخ انتشار : مهر 88
پلتفورم : Xbox360 ، PS3 ، PC
سبک : Modern Action Adventure
رده بندی سنی : Mature


امتیازات بازی :


کپی کردن این مطالب به هر نحوی ممنوع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |