|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نويسنده |
پيغام |
hz بازی ساز
تاريخ عضويت: 5 شنبه 28 آذر 1387 تعداد ارسالها: 220 محل سكونت: I live in...
1 شنبه 2 فروردين 1388 - 11:26 |
|
|
Post Quest 3d
با سلام خدمت همگي، چند وقته كه خودم سخت درگير Quest 3d شدم براي همون كمتر مي رسم كه آموزش موتور هاي ديگه رو يزارم... اين دفعه هم آموزش كوئست تري ديه:
خب امروز مي خوام چند تا ز كانال ها رو توضيح بدم، البته اميدوارم كه تا حالا با پنجرة كوئست آشنا شده باشيد و با مفاهيم اوليه كانال ها و ... . اگر هنوز آشنا نيستيد مي تويند به قسمت توتوريال خود برنامه مراجعه كنيد، در ضمن براي سفارش اين موتور هم مي تونيد با ينده تماس بگيريد،( اين موتور و دو موتور ديگه به همراه چند نرم افزار جانبي در يك بسته.)، خب با نام خدا كار رو شروع مي كنيم:
كد:
3D Object
3D Object that exists of one or more Surfaces
Children
Object Matrix
Position, size and rotation of the 3D object
ماتريكس چيست؟؟؟ فهميدن يك تبديل...
توضيحات:
يك ماتريكس جدولي از 16 مقدار است. اين 16 مقدار استفاده مي شوند تا مكان(Location)، چرخش (Rotation)، و اندازه ي يك شيء را تعيين كنند. همچنين ماتريكس براي طرح يك دوربين نيز به كار مي رود. يكي ديگر از كاربرد هاي ماتريكس هم محاسبات جبري خط است.
كد:
Offset Matrix
The Offset Matrix (also called Pivot point) of the surface
Surfaces
One or more Surfaces that define the 3D Object.
توضيحات در مورد كانال 3D Object:
اين كانال متصل شده به گروهي از كانال هاي ديگر تا شكل دهد به كانالي كه مي توان بوسيلة رندر شدن بوسيلة يك رندر كنندة سه بعدي ديده شود. شي ء شامل ماتريكس و تعدادي Surface است. هر Surface از تنظيمات مواد، Mesh data، تنظيمات تكسچر و تكسچر نظم گرفته است.
خب عزيزان فعلا چون كار ندارم بقيه مطالب مربوط به 3D Object رو به همون زبان انگليسيش ميزارم و بعد اون رو ترجمه مي كنم. اگر كس ديگه هم اين رو ترجمه كرد حتما توي اين تاپيك بزاره تا بقيه هم ازش استفاده هاي كافي رو ببرند.
كد:
The Location of the object
The first child of this channel is a Matrix. It represents the location of the object. It contains size, rotation and position. It can even contain shearing. In most cases you'll use a Motion as a matrix for the object.
The pivot point
The rest location of an object is the location of the object when it has a default location (pos: 0,0,0, rot: 0,0,0, size: 1,1,1). Since an object always rotates around 0,0,0 of the rest position you can use this matrix to rotate around another point. Watch out when you change the rest rotations because this can cause in unexpected results.
The looks of an object
What comes next are the surfaces of an object. Each surface represents a different section of the object. For example you might use different surfaces for the ceiling, walls and the floor of a room.
Advanced Feature
In the channel properties window (double click channel) you can find extra options. Objects will not be drawn if they are not visible. This is normally done on a per surface bases. In this dialog you can also add a check for the whole object. By selecting the "Check whole object for frustum culling" option. Note that when this option is first enabled or the "Calculate Now" bottom is clicked the object box is calculated. If you would add new surfaces after checking this option that surface might not be checked for size. Also if a particle object is linked as a surface no size will be calculated since particles are dynamic objects. Make sure that when you enable this advanced feature the appropriate surfaces are linked to the object. These surfaces can at a later stage be removed and the object will still check for the object box when the settings was enabled or the "Calculate Now" button was clicked.
Call Channel
This channel can not be called. Please use the 3D Render channel to display the object channel. The 3D Render makes sure that the objects are rendered in the right order.
Applications
3D objects are the basis of the 3D engine currently present in Quest3D. They are the link between 3D Render and Surface to make sure the surfaces are rendered correctly.
اميد وارم اين سري مطالب هم بدردتون خورده باشه... عكس هاي مربوطه در پست بعدي قرار مي گيره... نظرات خود رو دريغ نكنيد و به جاي بازي كردن به بازي ساختن بچسبيد... بياييد با هم كاري بكنيم كه ايران به جاي واردات بازي صادرات بازي راه بندازه...
براي بار ديگه هم مي گم لوازم مورد نياز ساخت بازي رو در يك بسته با قيمت بسيار مناسب مي تونم براتون پست كنم و حتي خودتون مي تونيد از اونها گلچيني رو انتخاب كنيد... موتور هاي Game Maker 6, 3D Game Studio 6A, Quest 3d 3 و نرم افزار هاي ساخت سه بعديه Maya, 3Ds Studio Max, … و نرم افزار هاي جانبي ديگر از قبيل فتوشاپ، فارسي ساز فتوشاپ و ... فقط براي ساخت بازي و با هدف گسترش و توسعة بازي ها در ميهن عزيزمان...
با تشكر
مصطفي |
_________________ خدایا من در کلبه تنهایی خویش چیزی دارم که تو در بارگاه کبریایی خود نداری که من چون تويی دارم و تو چون خودی نداری . . . ! |
|
بازگشت به بالا |
|
|
|
|
|
|
|
|
صفحه 66 از 68 |
تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد برو به صفحه قبلي 1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68 بعدي
|
|
شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد. شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد
|
|
|