lord_akinak متخصص ساخت بازی
تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386 تعداد ارسالها: 349 محل سكونت: Hell
2 شنبه 28 ارديبهشت 1388 - 20:54 |
|
|
سلام
اگر مستقیما در RenderMonkey کد رو میزنی و از خود Mesh های RM استفاده کنی هر Vertex Element ای که در VertexShader استفاده کنی خودکار برای VertexShader فرستاده میشه ( البته RM رو مطمئن نیستم ولی من با FxComposer کار میکنم و اون اینطوریه ... توصیه میکنم شما هم رو بیاری به Fx )
نکته دیگه اینکه در مورد Bumpmap درسته که sample از Tangent و Binaormal استفاده میکنه اما تا اونجا که یادمه ، از طریق Binormal ، Tangent و Normal یه ماتریس 3x3 ساخته میشه یعد اون ماتریس توی WorldIT ضرب میشه ولی در PixelShader تنها از سطون Normal این ماتریس استفاده میشه ، بنابراین اصلا نیاز نیست ، کافیه خود Normal رو توی WorldIT ضرب کنی ، اینها 2 راه حل ریاضی متفاوت هستن
جهت اصلاع Tangent : بردار مماس هر راس ، Binormal : ضرب خارجی Tangent و Normal ، ینابراین داخل D3D هم میتونید این اطلاعات رو بسازید ( Vertex Element و Vertex Declaration رو گوگل کنید .. ) |
_________________ And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now |
|