Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نجات بندر -> مسير ياب شخصيت اصلي آماده شد
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 30 مرداد 1386 - 01:46
پاسخ بصورت نقل قول
كد:


if (x == argument1 && y == argument2) return true;
 
  if (point_distance(x,y,argument1,argument2) <= argument0)
  {
    if place_free(argument1,argument2)
    {
      direction = point_direction(x,y,argument1,argument2);
      x = argument1;
      y = argument2;
    }
    return true;
  }

  __goaldir = point_direction(x,y,argument1,argument2);
  __trynumb = 0;
  __maxrot = 30;   
  __stepsize = 10;
  for (i = 0; i<180; i += __stepsize)
  {
   
    __dir = (__goaldir-i+360) mod 360;   
    __dif = (direction-__dir+360) mod 360;
    if (__dif <= __maxrot || __dif >= 360-__maxrot)
      { __try[__trynumb] = __dir;  __trynumb += 1;}
   
    __dir = (__goaldir+i+360) mod 360;   
    __dif = (direction-__dir+360) mod 360;
    if (__dif <= __maxrot || __dif >= 360-__maxrot)
      { __try[__trynumb] = __dir;  __trynumb += 1;}
  }
 
  __ahead = 4; 
  speed = argument0;
  for (i = 0; i < __trynumb; i += 1)
  {
   
    direction = __try[i];
    if (place_free(x + __ahead*hspeed,y + __ahead*vspeed) && place_free(x+hspeed,y+vspeed))
    {
      x = x + hspeed;
      y = y + vspeed;     
      speed = 0;
      return true;
    }
  }
  speed = 0;
 
  return false;





این الگوریتم مسیر یابی عمومی گیم میکر نوشته خود مارک اورمارس خالق گیم میکره. ازونجایی که سورس بازی افسانه رستم تو سایت ارایه شده، می تونین نحوه استفاده از این الگوریتم ساده رو خیلی راحت ببینین. البته این الگوریتم دو تا پارامتر مهم step_size و max_rot داره که باید حتما با توجه به نوع و سبک بازی و طراحی محیط تنظیم بشن.

الگوریتم a* تو گیم میکر از نظر دقت خوب جواب میده. ولی در کل برای گیم میکر یه کد پیچیده بحساب میاد و روی پرفرمنس تاثیر منفی میذاره. مخصوصا از این نظر که الگوریتم های مسیر یابی دوبعدی، عمدتا تو بازیهای استراتژیک بکار میرن که تو این بازیها، هر لحظه ده ها آبجکت بطور همزمان از این الگوریتم استفاده میکنن.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


5 شنبه 1 شهريور 1386 - 09:37
پاسخ بصورت نقل قول
آقا علي يه دنيا ممنونم

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


5 شنبه 1 شهريور 1386 - 09:45
پاسخ بصورت نقل قول
بچه ها من همين جا جواب رو گرفتم و از زدن تاپيك منصرف شدم

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |