Jani در حال رشد
تاريخ عضويت: 4 شنبه 5 اسفند 1383 تعداد ارسالها: 33 محل سكونت: استان خوزستان - مسجدسليمان
4 شنبه 7 ارديبهشت 1384 - 09:00 |
|
|
نكاتي در مورد طراحي وب سايت...
اكثر شما دوستان عزيز حتما تا بحال به داشتن يك وب سايت براي خود و يا فروشگاهتان فكر كرده ايد ، توصيه من به شما اين است كه قبل از اقدام به ساخت آن مطالب نوشته شده در اين قسمت را با دقت بخوانيد (البته اگر مايل هستيد) .
اشتباهاتي كه در طراحي يك وب سايت ممكن است صورت گيرد :
1)عدم درج قيمت محصولات: براي بعضي از مشتريان يافتن سريع قيمت اجناس مهم است.
2)موتور جستوجوي انعطاف ناپذير: بسياري از موتورهاي جستو جو كاربر را ملزم به ورود پارامترهاي زيادي مي كنند.
3)پيمايش عرضي صفحات وب: كاربران علاقه اي به پيمايش افقي صفحات ندارد.
4)اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادي بالاي 40 سال با حروف نازك يا كوچك مشكل دارند و بايد ترتيبي اتحاذ شود تا از طريق مرورگر امكان تغيير اندازه فونت ها فراهم شود.
5)متن زياد: معمولا سايت هاي حاوي متن هاي حجيم , خسته كننده هستند.
6)پنجره هاي باز شوي خودكار: كاربران ترجيح ميدهند كه خودشان مقصد را تعيين كنند.
7)جمع آوري آدرس هاي پست الكترونيكي بدون هيچ روند امنيتي: كاربران بايدبراي وارد كردن آدرس E-mail خود , كاملا مطمئن و متقاعد باشند.
آدرسهاي طولاني و پيچيده صفحات: انتخاب يا كار بر روي آدرس هاي بيش از 75 كاركتر دارند, مشكل است.
9)پيوند E-mail در مكان نا مناسب: E-mail بايد كاملا برجسته , مشخص و در مكانهاي مناسب بوده و از پيوندهاي معمول صفحه تفكيك شود.
10)بازگشت كنند يا ناموفق به صفحات قبل: كليد Back دومين دكمه مورد استفاده كاربران است.
11) رابط گراافيكي (GUI) برداشت غير استاندارد: براشت كاربر از عناصر و اشياي موجود در برنامه ها تثبست شده.
12)نبود بيوگرافي در سايت ها: وجود بيوگرافي باعث ايجاد اطمينان در بازديدكنندگان سايت مي شود.
13)ضعف ارشيو: در اغلب مواقع لطلاعات قديمي هم مورد استفاده كاربران قرار ميگيرد.
14)پيوند هاي متعد براي رسيدن به صفحات خاص: كاربران مايل به استفاده مكرر از پيوند ها براي رسيدن به هدف نيستند.
15)استفاده بيش از موعد از امكانات پيشرفته: استفاده از امكاناتي مانند CHAT , ايجاد انجمن هايگفت و گو , E-mail رايگان , نقشه 3 بعدي سايت و غيره , بار مالي زيادي را براي مديران سايت تحمل مي كنند.
16)بار گذاري كند صفحات: وجود گرافيك هاي سنگين , آزار دهده خواهد بود.
17)ساختارهاي تبليغاتي: كاربران معمولا از مشاهده ساختارهاي تبليغاتي خودداري مي كنند.
1طراخي اختصاصي براي افراد خاص: سايت بايد كاملا براي تمام كاربران اينترنت (نه فقط متخصصين)قابل استفاده و گشت زني باشد.
19)رسالت و هدف نا مشخص سايت: بايد نو سايت از نظر جنبه هاي تجاري يا اطلاع رساني مشخص شود.
20)پيوند به سايت هاي ديگر: به دليل فلسفه و ساختار متفاوت طراحي در سايتهار مختلف , نبايد تعداد پيوندهاي خارج از سايت زياد باشد.
21)فراموش كردن هزينه پشتيباني سايت: بودجه پشتيباني و نگه داري بايد حداقل به اندازه 50 درصد هزينه راه اندازي سايت در نظر گرفته شود.
22)تلقي از سايت به عنوان يك رسانه دسته دوم: سايت با تلويزيون , روزنامه يا بروشور تفاوت هاي اساسي دارد.بنابراين نبايد از آنها كپي برداري كنيم.از طرفي ارتباط ما را به عنوان يك رسانه تمام وقت با افراد متعددي برقرار مي كند و نبايد آن را دست كم گرفت.
23)پيوندهاي تكراري از نظر محتوا: مثلا پيوند يك تبليغ بعد از ورود به آن , نبايد حاوي همان پيوند تبليغ در صفحه باز شده باشد.
24)تلقي يكسان از اينترنت و اينترنت: در اينترنت داخلي اهداف و كاربردهاي مرتبط با امور شركت مدنظر است.ولي اينترنت يك مكان عمومي است.
25)عدم قبول مهندسي بهروري و بازار: رد خواسته هاي بازار , به منزله رد نيازهاي كاربران است.
26)استفاده از قاب ها و صفحات چند فريمي: اين موضو براي چاپ و آدرس دهي صفحات , مشكلاتي را در بر داررد.
27)انيميشن و متون متحرك: تمركز بازديد كنندگان از سايت را بر هم ميزند.
2صفخات غير قابل بازگشت: عدم وجود پيوند براي بازگشت به صفحه اصلي و صفحات ديگر مشكلي بزرگ در تحليل سايت است.
29)نوار مرور(scroll) طولاني: مرور كردن صفحات به طور كلي جالب نيست.
30)ضعف در راهنمايي سايت: كاربران نبايد هنگام گشت زني تنها بماند.
31)استفاده از رنگهاي غير استاندارد براي پيوند: هر رنگ معنايي دارد.
32)اطلاعات قديمي در سايت: باعث كاهش اعتبار و ارزش سايت ميشود.
33)عدم وجود بخش جست و جو: بخش Search بايد به سايت هاي با بيش از 100 صفحه , اضلفه شود.
و اكنون عواملی كه به وب سایت شما اعتبار می بخشند :
آيا تا به حال در هنگام بازديد از يك وبسايت مورد هجوم تبليغات فراوان آن قرارگرفتهايد؟ در جار و جنجال و شلوغي تبليغات بنري آن سر در گم شدهايد؟ با طرحهاي پر زرق و برق مواجه شدهايد؟
در مقايسه با يك وب سايت اطلاعرساني كه گشت و گذار در آن آسان و به طور عموم دنبال كردن و پيگيري مطالب در آن لذتبخش است، شما به كدام وبسايت اعتماد ميكنيد؟ از كدام وبسايت دوباره بازديد ميكنيد؟
هرچه وب سايت شما در برقراري ارتباط با بازديدكنندگان موفقتر باشد به همان ميزان اعتماد بازديدكنندگان وب سايت به شما بيشتر خواهد بود.
به نكات زير توجه كنيد :
1- نام دامنهي (Domain) بانفوذ و مناسبي براي كسب و كار اينترنتي خود انتخاب كنيد.
2- از آدرس پست الكترونيك با نام دامنهي خود استفاده كنيد.
3- در وبسايت خود شماره تلفن، ساعت كار، آدرس پستي شرکت، آدرس پست الكترونيك شركت و آدرس پست الكترونيك شخصي خود را قراردهيد.
4- لينكهاي برقراري ارتباط را روي وبسايت خود قرار دهيد.
5- اگر در وبسايت خود فروش الكترونيك داريد، وبسايت شما بايد داراي سيستم خريد قابل اطميناني باشد و مشتريان شما در اين زمينه آگاهي كافي داشته باشند.
6- اطلاعات و مندرجات وب سايت خود را به روز كنيد.
7- امكان تماس شخصي را در وبسايت خود فراهم كنيد.
8- از جسته و گريخته بودن مطالب و تعدد صفحات پرهيز كنيد.
9- طرحي باب سليقه بازديدكنندگانتان انتخاب كنيد.
10- صفحات وبسايت شما بايد به سرعت Download شوند.
11- امكان ارسال پيشنهادها و نظرات بازديدكنندگانتان را فراهم كنيد.
12- امكان تبادل لينك و ارتباط با وبسايتهاي ديگر را پيشبيني كنيد.
13- ارايهي خدمات گارانتي را (در صورتيكه از طريق وبسايت خود خدمات يا محصولاتي را به فروش ميرسانيد).
اميدوارم اين مقاله رضايت شما دوستان عزيز را جلب كرده باشد. |
|
|