Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار 3D Studio Max -> اصول اوليه براي ساخت مدل
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

اصول اوليه براي ساخت مدل
نويسنده
پيغام
سعيد كهزادي
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 9 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 39
محل سكونت: نا كجا آباد


3 شنبه 5 ارديبهشت 1385 - 02:48
پاسخ بصورت نقل قول
در اين بحث مي خوام شما را (در حد اطلاعات خودم ) با اساس كار مدلسازي آشنا كنم
من در ابتدا براي ساخت يك مدل شروع به كشيدن بوكس مي كردم مثلا برا ساخت يه ميز اول بوكس مي كشيدم بعد به اون بوكس از اول شروع مي كردم به جزييات انو طراحي كردن و به اون شكل مي دادم تا مي شد يه ميز اما بعضي مواقع خوب از آب در نمي اومد و وقتمو خيلي مي گرفت چرا ؟ چونكه من بيشتر به ريزه كاري ها اهميت مي دادم تا كليات مثلا بعد از اتمام كار وقتي به اون نگاه مي كردم مي ديدم كه مثلا كشوي ميز چقدر بزرگه يا مثلا دو خط موازي رو در هم رفته كشيدم كه در اين صورت مجبور بودم از اول انو طراحي كنم يا شايد هم اصلا طراحي نكنم
اما الان تجربه به من مي گه اول كليات بعد جزييات


طراحي مدل : اول جسمي رو كه مي خواين طراحي كنين خوب مجسم كنيد اگر هم مي تونيد بياريد نزديك كامپيوتر بعد به مختصاتش نگاه كنيد و انو تو رايانه بكشيد دقت كنيد فقط يه جسم كه طول و عرضش با مدلتون هم خواني داشته باشه بعد شروع كنيد به كليات مثلا كليات يه ميز ممكنه پايه هاش باشن بعد ازون جزييات بيشتري از مدل تونو طراحي كنين دقت كنيد
كم كم و با حوصله اين كارو انجام بديد شايد يه كار ساده دو سه روز طول بكشه اما اگه خوب از آب دربياد از يه كار دو ساعته( صد در صد خراب) كه باعث ناميدي هم مي شه بهتره اگه
مي تونيد بعد از انجام هر كاري كه به نظرتون خوب اومد كارو ذخيره كنيد و در آخر توصيه هاي ايمني رو جدي بگيريد
اگه مشكلي داشتين من در خدمتم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
msaatchi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 13 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 35


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 01:04
پاسخ بصورت نقل قول
روشي كه گفتين خوب ولي غير متعارف، وقت گير و نهايتاْ بي نتيجه است. مخصوصاْ مواقعي كه يك صحنه رو طراحي مي كنين.
من پيشنهاد بهتري دارم براي دوستاني كه قدرت تجسم و تخمين تناسب متوسط يا ضعيف دارن و براي حرفه اي هايي كه روي پروژه هاي گسترده كار ميكنن. از system unit بهره بگيرين. واقعاْ مهمه. اگر عادت به استفاده از اين ندارين، واقعاْ پيشنهاد مي كنم از همين الان باهاش كار كنين.

آقاي كهزادي، نظر من ضد فرمايشات شما نبود و همونطور كه گفتم مخالفتي هم با اون روش ندارم مادامي كه بحث صحنه هاي خيلي كوچك يا فانتزي باشه. من خودم اكثر كارهاي تك شيپي رو همينطور مي سازم. مثل كار دوربين مافيا و كنترل از راه دور!


تجربيات شما مطمپناْ ارزشمنده و اميدوارم بتونم من هم ازشون چيز ياد بگيرم.

_________________
با آرزوي بهترين آرزوها و خدانگهدار.
محمد ساعتچي

http://www.msaatchi.com
http://www.irananimators.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
سعيد كهزادي
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 9 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 39
محل سكونت: نا كجا آباد


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 13:39
پاسخ بصورت نقل قول
نظر من هم روي هم كاراست و اصولا براي بازي ها همين چيزها لازمه براي كار شما كه گفتين پروژه هاي مرتبط با مكس و نه چيز ديگه اي لازمه ولي كار من براي ساخت اسجام و استفاده از اونا در بازيها موثر هست با تشكر از دقت نظر شما Laughing
راستي استاد ساعتچي شما خودتون آموزش مي دين ( تو دوره تخصصي كه تو بالا اشاره كردين) يا كسي ديگه لطفا درباره جزييات كار آموزشي توضيحي بدين تو سايت كه رفتم چيزي ننوشته بود باتشكر دوباره
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
بیگلر
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 6 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1
محل سكونت: تهران


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 13:42
پاسخ بصورت نقل قول
باشه ديگه توهم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي آدرس AIM نام كاربري در پيغامگير Yahoo نام كاربري در پيغامگير MSN شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
msaatchi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 13 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 35


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 15:17
پاسخ بصورت نقل قول
سعيد كهزادي نوشته:
نظر من هم روي هم كاراست و اصولا براي بازي ها همين چيزها لازمه براي كار شما كه گفتين پروژه هاي مرتبط با مكس و نه چيز ديگه اي لازمه ولي كار من براي ساخت اسجام و استفاده از اونا در بازيها موثر هست با تشكر از دقت نظر شما Laughing
راستي استاد ساعتچي شما خودتون آموزش مي دين ( تو دوره تخصصي كه تو بالا اشاره كردين) يا كسي ديگه لطفا درباره جزييات كار آموزشي توضيحي بدين تو سايت كه رفتم چيزي ننوشته بود باتشكر دوباره


- نه. من نگفتم پروژه هاي مرتبط با مكس و نه چيز ديگه. براي تمامي پروژه ها مخصوصاْ بازي سازي. با در نظر گرفتن اين مطلب كه اونهايي كه توان ذهني بالا و درك بالايي رو در رابطه با تناسب دارن هم كارشون تقريباْ بدون اشكال پيش مي ره. اما نهايتاْ براي فعاليت در پروژه هاي بزرگ ملزم به رعايت واحد تعريف شده هستين.

من استاد نيستم دوست من. به شاگرديم افتخار مي كنم. اگر در كلاسي درس ميدم، در كنفرانس و يا گردهمايي صحبت مي كنم و يا مقاله اي مي نويسم فقط و فقط انتقال تجربيات و آموخته هايي كه مطمپنم براي اونايي كه نميدونن مي تونه مفيد باشه. (اميدوارم اين جسارتها رو استيد ببخشن.)

من نمي دونم اجازه ي صحبت كردن در مورد اون كلاس رو در اين فورم دارم يا نه. بنابراين نمي تونم توضيحاتش رو اينجا بدم. اما براي پاسخ به سوالتون بله دروس اصلي و تخصصي رو من درس مي دم ولي براي دروس فرعي (مثل نقشه خواني براي پروژه سه بعدي سازي يا عكاسي در دنياي مجازي) ممكنه از اساتيد ديگه اي بهره گرفته بشه.

همونطور كه در اون صفحه اي كه مراجعه كردين درج شده، ‌اطلاعات كامل همراه با فرم شماره 2 خواهد آمد. مي تونين فرم 1 رو بدون هيچ نگراني تكميل كنين و بعد از اينكه جزپيات كامل آمد، انصراف يا ثبت نام كنين.

مدير محترم اين قسمت لطفاْ اگه اجازه ي صحبت در اين مورد رو نداشتم، اطلاع بدين تا پاكش كنم.

_________________
با آرزوي بهترين آرزوها و خدانگهدار.
محمد ساعتچي

http://www.msaatchi.com
http://www.irananimators.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |